eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-24 20:45:58
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/02/2021 19:21, ąćęłńóśźż wrote:
    > Myślisz, że w Szwecji jest większy socjalizm, niż we Francji?

    Nigdzie w Europie nie ma socjalizmu na całego. Jest tylko kilka detali z
    socjalizmu. W zasadzie w każdym państwie znajdziesz jakieś detale
    socjalizmu, ponieważ pewne elementy tej idei okazały się przydatne.
    Podobnie, jak elementy prawicowego patriotyzmu okazały się przydatne w
    różnych miejscach. Elementy liberalne. Detale religijne. itd itp.

    Mądry ustrój nie opiera się o debilizmy ideologiczne z okolic "socjalizm
    albo śmierć" albo "nacjonalizm albo śmierć" bo to wszystko jest głupie i
    nie działa, co przetestowaliśmy nie raz. Ustroje w większosć krajów są
    czymś co jest mieszanką koncepcji. W dodatku zmieniajacej się na naszych
    oczach, bo co rusz zmieniaja się rządy na populistów w nastepnym kraju.
    W tym tępie teoria podkowy okaże się teorią koła jeszcze za mojego życia.

    Oczywiscie nie brak debili ryczących "socjalizm" na wszystko co nie nosi
    seksownych bojówek i pali flary albo wrzeszczenia "faszyzm" na wszystko
    co nie ma tęczowych spodni. Ale to tylko problem nie dostrzegania
    odcieni szarości. Skrajności są marginesem i wszystkie już miały coś do
    powiedzenia w historii. Bez większych sukcesów. Ustały państwa
    balansujące miedzy różnymi koncepcjami.

    > Norwegię z uwagi na ropę i gaz połączone z mikroskopijnym zaludnieniem
    > to można porównywać z szejkami raczej (czy darmowa benzyna, domy, zakaz
    > lichwy i wiele innych rzeczy to aby nie socjalizm?).

    Dokładnie jak w Wenezueli, tylko skandynawowie nie rozpasali
    społeczeństwa do tak niebotycznych rozmiarów jak w W. Tam gospodarka
    została całkowiecie zamieniona na stacje, i to nawet nie benzynową tylko
    ropną. Patrz na Rosję, podąża tym samym szlakiem, czyli brak gospodarki
    (w trakcie) i eksport ropy, najlepiej surowej. Różnica taka że tam zyski
    dzieli mafia, więc trudno mówić o socjaliźmie.

    Czy z szejkami? W jakimś stopniu tak. Jednek nie pamiętam aby u arabów
    koncepje socjalizmu były jakieś specjalnie popularne. Oni są ogólnie
    odporni na dowolne filozofie prowadzenia państwa. Zostawmy ich z boku,
    to wybryk historii. Ropa też sie kiedyś skończy, wszystko wróci do normy.