  • Data: 2010-02-16 09:39:44
    Temat: Re: deskowanie -foliwoanie
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Lut, 08:52, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > no mysle ze 3tys nie wystarczy.
    > Dach mam prosty 2 spadowy, garaz musi byc deskowany ze względu
    > na maly kat. Czy dojdzie koszt 160m2 dachu a to daje 4m3 tarcicy
    > (ok 2300zł brutto) na to papa z 1500zł + gwozdzie itd.
    > Dekarz chce 15zł za deskowanie (160x15 = 2400)
    > Razem daje to 2300+1500+2400 = 6200 +10% na rzeczy o ktorych
    > nie pomyslalem ~7k.
    >
    > Folia isover czy tyveks = 1700zł
    > tasmy uszczelniajace = ~300-400zł.
    > Gwozdzie - w sumie kontrlaty i tak trzeba przybic wiec tu nie ma dodatkowych
    > kosztow.
> [...]

    Zgadza się, choć różnica wyjdzie nieco mniejsza raczej max 4 tys.
    Zauważ jednak że jak zrobisz deskowanie i papę to możesz z blachą
    poczekać rok lub dwa (lub 20 lat jeżeli dasz termozgrzewalną na
    wierzch).
    Jak Ci kasy braknie to dach bedziesz miał za 7 tys a jak bedziesz
    chciał zrobic blache to musisz teraz wydać 20 tys.
    Ja miałem dodatkowe oszczędności z tytułu wykorzystania desek z
    szalunku stropu jako łaty i kontrłaty (pocięte wzdłuż na 6cm). deski
    sa ciensze niz łaty ale ponieważ jest deskowanie i papa to deski jako
    łaty są wystarczjące.

    Jak juz kiedyś pisałem, ja nie żałuje że wydałem na dach więcej kasy z
    powodu deskowania.
    Pamiętaj że takie oszczędności rzędu 5 tys to na wykończeniówce można
    wygenerowac dosyc łatwo. Ja np dzieki meblom do kuchni z IKEA
    zaoszczędziłem prawie 6 tys które wystarczyło na opaskę wokól domu i
    duzy taras z kostki.
    Na sedesach, umywalkach itp mogłem tez zaoszczedzic co najmniej 2 tys
    gdybym mocniej przekonywal żonę :)
    Na drzwiach wewnętrznych też zaoszczędzięłm (nie było juz kasy) i
    kupiłem po 550 z ościeznica zamiast 1500 za drewniane (w sumie 8-9 tys
    oszczedności). Stan surowy to sa naprawdę małe sumy. Później sie
    dopiero zaczyna.

    Pzdr
    QbaB