  • Data: 2010-09-24 23:46:20
    Temat: Re: deskowanie impregnowane olejem a sprawa papy
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witajcie
    > Czy wiecie może jak zachowa sie gont bitumiczny położony na deskowaniu
    > ze sklejki, która kiedys była zaimpregnowana przepracowanym olejem
    > silnikowym?
    > czy to moze zaszkodzić gontowi?
    >
    > ps. tylko nie krzyczcie na mnie, że nie impregnuje sie przepracowanym
    > olejem. to daszek z dala od domu.

    > pozdrawiam
    > kuba

    No i bardzo dobrze, dzieki temu ta sklekja zapewne trzyma sie zdrowo.
    Gonty bitumiczne uklada sie na cienkiej normalnej papie przypinanej do sklejki
    zszywkami. Na tej papie odbijasz sznurkiem otytlanym w sproszkowanej kredzie w
    odstepie 5 cali linie i jazda; nabijasz szyngle, jak je tu w Hameryce
    nazywaja. Jesli po 20 latach te gonty troche sparcieja czy zezre je rozne
    flory to nabijasz na nich nastepna warstwe i tak do trzech razy sztuka.
    Mysle, ze nasycenie sklejki przepracowanym olejem silnikowym, ktory zapewne w
    wiekszosci wysechl a zostal z niego tylko bezpostaciowy wegiel w zaden sposob
    szynglom nie powinno zaszkodzic.
    Pzdr.
    Tornad