    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: docieplenie ścian styropianem
    Date: Mon, 25 Jan 2010 16:16:09 +0100

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5fb7.0000014b.4b5daede@newsgate.onet.pl...
    > No nie kompromituj się, proszę :-/
    > Różnica na 3cim miejscu po przecinku jest zarazem rożnicą 50% między
    > najlepzym
    > a najgorszym styropianem (0,030 - 0,045). To nawet nie jest matematyka,
    > tylko
    > arytmetyka.
    > Przy obliczaniu straty ciepła muru ocieplonego styropianem grubość i
    > lambda
    > styropianu ma pierwszorzędne znaczenie dla współczynnika U ściany. Już
    > nieraz
    > pisano, nawet tu, że nieważne z czego masz ścianę, ważne jest tylko ile
> [...]

    Wiesz ja z dystansem do tych lambd i teoretycznych wyliczeń podchodzę.
    Pisalismy tu wczesniej jak po zmianie dopuszczalnego U dla ściany
    jednowarstwowej nagel pustak porothermu tez ma mniejsze U jak wczesniej.
    Zresztą policz sobie ile ucieknie Tobie więcej ciepła przez styro 15cm z
    lambda 0,030 a ile przez styro 15cm z lambda 0,045.
    Tylko ta róznice policz kwotowo, w złotówkach. Myśle że na flaszkę
    Starogardzkiej nie zaoszczędzisz na takim samym styro ale z lepsza lambdą.
    No i oczywiscie ten z lepsza lambda jest drozszy co tez trzeba wziąc pod
    uwagę.

    Krzysiek