  • Data: 2010-01-25 20:42:13
    Temat: Re: docieplenie ścian styropianem
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:hjkol1$1ca3$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hjkcjq$c88$1@news.onet.pl...

    > Mi wyszło, że przy 50[zł/GJ], 200 dni sezonu grzewczego, średniej różnicy
    > temperatur 20 stopni i 200m2 netto elewacji - 345zł. Droga ta Starogardzka
    > :)

    Dobra Doprecyzujmy zalożenia. Przelicz jeszcze raz. "Zwykły" styropian to
    lambda 0.040. Swisspor fasada to lambda 0.032
    Na pewno wziełes pod uwagę że styropian z lambda 0.032 jest prawie 100%
    droższy od "zwykłego" z lambdą 0.040.
    200mkw elewacji gr 15cm to 30m3 styro. Koszt zwyklego to 2500zł koszt
    Swisspora to 5000zl.
    Roznica 2500zł.
    Czyli wg Twoich wyliczen na pierwszą Starogardzka zaoszczedzilbym dopiero po
    8 latach.
    Albo inaczej;
    2500zł wplacone na lokate roczna 6% zamiast wydane na styropian 0.032 daje
    mi co roku 150zł odsetek a uwzgledniajac kapitalizacje to nawet wiecej.

    Kris