  • Data: 2010-01-26 07:52:00
    Temat: Re: docieplenie ścian styropianem
    Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz ja z dystansem do tych lambd i teoretycznych wyliczeń podchodzę.
    > Pisalismy tu wczesniej jak po zmianie dopuszczalnego U dla ściany
    > jednowarstwowej nagel pustak porothermu tez ma mniejsze U jak wczesniej.
    > Zresztą policz sobie ile ucieknie Tobie więcej ciepła przez styro 15cm z
    > lambda 0,030 a ile przez styro 15cm z lambda 0,045.

    Maqm taki jeden "złośłiwy" przykład. Jest sobie mur 30 cm Thermopor z lambda
    0,37 W/mK ocieplony 10 cm styropianu: albo high-endowy 0,031 W/mK albo podły
    0,045 W/mK. Wzór do obliczeń pobrałem z netu (uwzględnia też 3 cm warstwę
    tynku). W pierwszym przypadku dostaję U dla ściany = 0,24 W/m2K (blisko normy
    dla domów energooszczędnych, czyli może być), w drugim przypadku 0,31 W/m2K
    (czyli nie mieści się już w normie dla ściany warstwowej). Czyli lambda miała
    tu kapitalne znaczenie.
    Czy wierzyć w lambdę? Producent deklaruje w karcie produktu, że zmierzył taką
    a nie inną wartość lambdy zgodnie z normą PN-EN ISO 10456 : 2004. Jeśli
    producent jest dużą firmą, to raczej podaje prawdę. Gdyby konkurencja go
    nakryła na tym, że podaje nieprawdziwe dane w oficjalnym dokumencie, to leży.
    Ale jeśli firma to garażowy "Ziutek Cipiński & szwagier", to może podać nawet
    0,02 W/mk, bo co mu zależy ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran