eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedocieplenie ściany i stropu pomiędzy garażem a pokojamiRe: docieplenie ściany i stropu pomiędzy garażem a pokojami
    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: docieplenie ściany i stropu pomiędzy garażem a pokojami
    Date: Thu, 26 Feb 2009 09:10:06 +0100

    Użytkownik "Mariusz" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:49a5e307@news.home.net.pl...
    > witam,
    >
    > nad garażem i obok mam pokoje, garaż w bryle budynku, raczej
    > nieogrzewany, cały dom z zewnątrz ocieplony,
    >
    > pytania:
    > 1. czy warto ocieplać ścianę i sufit w garażu aby w pokojach było cieplej?
    > 2. jeśli tak jakim materiałem i jak grubym?
    > 3. jeśli będę chciał w garażu na tej ocieplonej ścianie położyć płytki
    > ceramiczne to można kłaść bezpośrednio na ocieplenie czy też lepiej
    > przykryć je zabudową z płyt GK i już normalnie wtedy kafle na te płyty?
    >
    > dzięki z góry za wskazówki
    >
    > Mariusz

    Na pewno przy ociepleniu coś zyskasz. Kwestia tylko kalkulacji kosztów.
    Z reguły posadzka jest na styropianie który już w jakimś stopniu izoluje
    cieplnie
    Wsztystko zależy od konkretnego przypadku, tj jak to jest wykonane.
    Strop "lany" mniej izoluje termicznie od np. terivy.
    Ale tak czy siak myślę że na na sufit max. 5 styro.
    Co do ścian to tez ważna kwestia jakie to ściany - materiał i jego grubość.
    Tutaj możesz walnąć nawet 10 styro.
    Co do kładzenia kafli to nie mam doświadczenia więc nie poradzę.
    Natomiast ja bym raczej nie pchał tam płyty GK.
    U teścia ganek jest nimi wykończony i robi się zielono (płyty były białe).
    Płyta szybko łapie wilgoć a powoli oddaje.
    No ale jakby to było w całości pokryte płytkami, to może by zdało egzamin.
    Płyta zielona, albo białą pociągnąć impregnatem + dobra fuga i dokładne
    wykon.

    Pzdr
    J23