  • Data: 2010-08-10 09:18:42
    Temat: Re: docieplenie sciany w ziemi - stary budynek
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik franc napisał:

    > Czyli nie ma sensu dawac takiego steropianu w ziemi? W sumie myslalem,
    > zeby kiedys wykorzystac piwnice jako dodatkowe pomieszczenia (nowa
    > posadzka) - np. jako sypialnia.
    >
    > franc
    Sorki, nie mówię, że nie należy ocieplać, ale chcesz dawać folię
    kubełkową, pytanie jest czy wiesz dlaczego się taką folię daję lub nie.
    Ja sam stoję na dosyć niepopularnym stanowisku, że folia, a jeszcze
    kubełkowa jest zazwyczaj zbędna, czasem zaś niewskazana.

    Co do ocieplenia. Kiedyś tak się ocieplało (pustką powietrzną) i mimo
    zklęć innych, styropian to też powietrze niekoniecznie zamknięte w bąblach.
    Z tym zyskiem to może być różnie. Pojawią się może specjaliści od
    punktu rosy, który wg nich wystąpi w środku metalowej sztaby :)

    A tak serio, jak masz odkryte, to:

    jeśli cieknie/jest wilgotno/ widać korozję ścian to zaizoluj i ociepl.
    Jeśli masz kasę to patrz wyżej,
    jeśli nic się nie dzieje, to nie psuj.

    pozdrawiam
    rafał