  • Data: 2010-08-10 12:56:10
    Temat: Re: docieplenie sciany w ziemi - stary budynek
    Od: franc <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja przy takich warunkach trzymałabym wilgoć z daleka od fundamentów. W
    > czasie obfitych opadów rów wypełniony kamieniami spełniałby "rolę"
    > suchej studni. Dlatego wykop zasypałabym gliną, a jeśli jej nie ma -
    > to zagęszczonym piaskiem.

    No wlasnie tu mam dylemat. Czyli jesli zrobilbym "obnizone" w stosunku
    do wykopu przy murze odprowadzenie wody to moznaby z takiej "studni
    wypelnionej kamieniami" odprowadzic wode z dala od domu?
    W przeciwnym razie raczej ubic solidnie ten teren - stara ziemia z
    glina lub piaskiem?

    Gdzies kiedys czytalem, ze to wypelnienie kamieniami wykopu po
    dociepleniu ma wplyw takze na lepsza wentylacje tego fragmentu.

    I na koniec. Czy wykopany row przy murze powinien byc do poziomu
    koniec muru/fundament czy odslonic tez fundament?