eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domdostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?
  • Data: 2013-03-03 20:47:18
    Temat: Re: dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-03 07:08, Rabarbar pisze:

    > OK ja troche nie zrozumiałem, bo inkasent będzie chodził ten sam, bo
    > obsługę będą wykonywali ci sami panowie, jak coś sobie zapomnisz
    > zapłacić to twój nielubiany tauron wyłączy cię bezwzględnie bo takie
    > będzie miał zlecenie od nowego sprzedawcy i dyskusji ani dogadania się
    > nie będzie
    >
    > ponadto ten sam tauron przekazuje odczyty temu nowemu sprzedawcy, z
    > doświadczenia wiem że też są opóźnienia (chociaż takie odczyty to
    > priorytet), ale jest ułamkowa szansa że po zmianie sprzedawcy założą ci
    > licznik ze zdalnym odczytem
    Na licznik ze zdalnym odczytem to nawet nie liczę, zwłaszcza że w ogóle
    zmiany licznika nie planowałem :) Ale prędzej czy później i tak będzie
    pewnie trzeba, bo mam klasyczny elektromagnetyczny-mechaniczny licznik,
    a w końcu wprowadzą pomiar/opłaty za energię czynną i bierną...

    > co do zmiany sprzedawcy to się opłaca przy dużym zużyciu, samej zmiany
    > ci nie odradzam ale wiem że sporo odbiorców wraca po 3 miesiącach do
    > tauron.
    Nie wiem czy to duże zużycie, ale rachunki oscylują koło 300zł/licznik,
    liczników jest trzy, a zużycie mocno nieregularne - czasem na pół roku
    rachunek spada na którymś z liczników do 50zł/msc, co powoduje bzdurne
    prognozy, dopłaty nadpłaty i zamieszanie. W dodatku na jednym z
    liczników była zmiana taryfy, a całość zmieniała właściciela (z zmarłego
    ojca na mnie), co spowodowało taki chaos, że od 2 lat nie mogą dojść czy
    mam nadpłatę, czy niedopłatę i na którym liczniku (i wg której umowy)...
    I nie mam tutaj pretensji do pracowników BOKu, bo ci mogą mi tylko
    powiedzieć to, co im system pokaże, a że system pokazuje sprzeczne
    rzeczy lub różne zależnie od momentu sprawdzania, to już jest wina
    odgórnie-systemowo-korporacyjna.

    > do 2020 energia ma byc czytana w jakiś automatyczny sposób, albo
    > całkowicie zdalny odczyt albo po kablach, już dzisiaj możesz nawet w
    > taryfie G11 przejść na cykl rozliczania 1 miesiąc po odczycie
    > rzeczywistym a nie prognozach
    Liczyłem właśnie na jakiś sposób "samo-odczytu" i wpisywania bieżącego
    zużycia na www-ebok, co dawałoby mi realny rachunek za realne aktualne
    zużycie, a np raz na jakiś czas kontrolny odczyt inkasenta...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173