    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <4ff53793$0$1295$65785112@news.neostrada.pl>
    <jt3eq2$1v5$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: drzewa
    Date: Thu, 5 Jul 2012 09:22:18 +0200

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    news:jt3eq2$1v5$1@usenet.news.interia.pl...

    > Kasztan i dąb też, wszak dają owoce :)

    Nie o to chodzi, lecz o kwalifikację jako drzewo owocowe - jadalne owoce.
    Kasztany też się niektóre jada, ale tylko orzech jest zaliczony jako
    normalne uprawne drzewo owocowe. Przynajmniej o orzechu parę razy już
    zdążyłem przeczytać że tak się kwalifikuje.

    > Oczywiście, że nie da się wszystkiego na 100% scharakteryzować. Ja tylko
    > pokazuję, że urzędnik ma naprawdę wiele narzędzi, żeby walczyć z
    > nielegalnymi wycinkami. Od map geodezyjnych i lotniczych poczynając, na
    > wizjach w terenie, a jak trzeba to i na wywiadach u sąsiadów kończąc.

    Ale to w konkretnych grubych przypadkach.

    > Takie cwaniacki gadanie, że jak się wykarczuje z pniem, to się nie wyda,
    > jest zwykłą próbą dodania sobie animuszu. Przy zderzeniu z rzeczywistością
    > i prawem zwykle i tak podkula się ogon.

    Są kraje w których można swobodnie wyciąć drzewo na działce która nie jest
    działką leśną. Jakoś tam nikt na potęgę nie wycina wszystkich drzew. Ludzie
    naprawdę wycinają tylko tam gdzie rzeczywiście im to koliduje albo stwarza
    zagrożenie. Urzędnik nie powinien mieć tu nic do gadania.

    Marek