  • Data: 2012-07-05 17:44:41
    Temat: Re: drzewa
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jt44h7$15e$1@inews.gazeta.pl...

    >a jak jest z drzewami rosnącymi pod liniami energetycznymi, mam sobie kilka
    >sosenek w pobliżu linii NN, które za kilka lat będą kolidować... wydadzą mi
    >nakaz, czy tez sami przyjadą, zapytają czy mogą wejść i grzecznie zrobią
    >swoje i posprzątają po sobie...?

    Dokładnie taki sam problem miałem. Gałęzie wchodziły w linię NN, łamały i
    spadały na przewody, które przebiegały przez teren mojej posesji. Poza tym
    na terenie mojej posesji posdowione były 2 słupy.
    Władzy to w ogóle nie interesuje. Zakłady energetyczne zaś umywają od tego
    ręce i w wielkiej łaskawości mogą tylko pomóc poprzez odłączenie lini na
    czas wycinki lub przycinki gałęzi, które musisz wykonać na własny koszt i
    własnymi środkami. Ja się prosiłem, aby energetyka sobie obcięła te gałezie,
    ponieważ dysponują oni odpowiednimi brygadami i sprzetem, albo chociaż
    użyczyli mi zwyżki, z której dokonam przycinki własnymi środkami, ale mi
    odmówiono i stwierdzono, że muszę załóatwić zwyżkę we własnym zakresie, a
    robotę wykonać na własny koszt.
    Jeżeli drzewa nie są uschnięte to władza nie wyda pozwolenia na wycinkę.
    Nakażą Ci tylko i wyłącznie przycięcie gałęzi tak jak w moim przypadku i na
    tym się kończy temat.
    Największym skur....stwem jest to, że z tytułu przebiegu lini nie masz
    żadnych profitów od energetyki, a tak jak w moim przypadku linia ta
    uniemożliwiała nawet przycięcie gałęzi we własnym zakresie, bo przebiegała
    zbyt blisko.
    Wszystkie sprawy pielęgnacyjne drzew, które musisz wykonać w celu
    zabezpieczenia lini NN musisz wykonywać na własny koszt, a w razie, kiedy
    drzewo wyrządzi szkodę w lini energetycznej to Ty ponosisz odpowiedzialność
    i energetyka ma prawo sciągnąć od Ciebie regresem koszty napraw oraz inne
    koszty związana z przerwą w dostawie energii.