    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drzewa
    Date: Thu, 05 Jul 2012 09:33:56 +0200
    <4ff53793$0$1295$65785112@news.neostrada.pl>
    <jt3eq2$1v5$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ff540b1$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-07-05 09:22, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Nie o to chodzi, lecz o kwalifikację jako drzewo owocowe - jadalne
    > owoce. Kasztany też się niektóre jada, ale tylko orzech jest zaliczony
    > jako normalne uprawne drzewo owocowe. Przynajmniej o orzechu parę razy
    > już zdążyłem przeczytać że tak się kwalifikuje.

    To był żart :)

    > Ale to w konkretnych grubych przypadkach.

    Te przypadki wcale nie muszą być "grube". Wystarczy, że nieżyczliwy
    sąsiad zadzwoni do gminy z donosem (a jeszcze gorzej, jak złoży taki
    donos na piśmie) i już zaczyna się postępowanie urzędowe w sprawie
    nielegalnej wycinki. Wystarczy, że drzewo miało powyżej 10 lat (co w
    przypadku wielu gatunków oznacza raptem kilka-kilkanaście cm średnicy) i
    już trzeba płacić kary wielotysięczne. Owszem, w wielu przypadkach
    pewnie wycinka drzewa pozostanie niezauważona, ale jednak trzeba się
    mieć na baczności i nie cwaniakować.

    > Są kraje w których można swobodnie wyciąć drzewo na działce która nie
    > jest działką leśną. Jakoś tam nikt na potęgę nie wycina wszystkich
    > drzew. Ludzie naprawdę wycinają tylko tam gdzie rzeczywiście im to
    > koliduje albo stwarza zagrożenie. Urzędnik nie powinien mieć tu nic do
    > gadania.

    Ja nie dyskutuję z tym, jak być powinno. Ja mówię jak jest.

    Pozdrawiam,
    MW