    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drzewa
    Date: Thu, 12 Jul 2012 21:58:12 +0200
    <e...@g...com>
    <jtjt3c$v1f$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ffe9e24$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtm716$1h3$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ffea245$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtm842$37c$2@usenet.news.interia.pl>
    <4ffea9c8$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtmakc$8dh$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ffeb6f7$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ffeb9ee$1@news.home.net.pl> <jtme5f$f9p$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ffeccee$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtmjti$q1i$1@usenet.news.interia.pl>
    <0...@g...com>

    W dniu 2012-07-12 16:03, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 12 lipca 2012 15:36:49 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > Nie robią tego nie dlatego że nie mogą lecz bo im się nie chce.

    > Tak powinno byc ja Marek pisze, tylko że z wami urzednikami to jest tak że w nosie
    macie podejmowanie jakichkolwiek inicjatyw. Bo to kopanie dołka pod soba by było.
    Pewne rzeczy można uprościc praktycznie od ręki, trochę dobrej woli trzeba ale może
    się okazac że po uproszczeniu nagle kilka etatów zbytecznych sie staje.
    > Ja np mieszkam w dośc przyjaznej ludziom gminie- u nas np meldują ciebie na samej
    działce bez robienia problemów i pytania o odbiory itp, wszelkie sprawy w urzedzie
    można szybko załatwić(np pozwolenie na budowe, mamy bardzo ogólny MPZP i nikt w nim
    nie wpadł na pomysł wyznaczania koloru płotu i miejsca wieszanie skrzynki pocztowej.
    > Nawet głupie pozwolenie na wycinke drzewa ze swojej działki mozna załatwić szybko.
    Ale np juz 12km dalej w gminie gdzie mieszka moja mama już tak pieknie nie jest. I np
    z pozwoleniem na wycinke było jak napisałem. Za podłaczenie domu do kanalizy tez
    próbowali opłatę pobierac pomimo tego ze kanalizacja wybudowana została ze środków
    unijnych. Sporo osób zapłaciło po 1500-2000zł. Ja i kilku innych nie zapłacilismy ani
    grosza. Ale troche bojów o to było- w końcu gmina uznała nasze racje, ale co wzieła
    kase od innych to wzieła. Jest możliwość odzyskania tej kasy ale nie każdemu se chce.

    Ale jakie inicjatywy mieliby podejmować urzędnicy?

    Chciałbyś, żeby Ci załatwili przepis, że można wycinać drzewa na własnej
    posesji? Ale nie każdy jest tego samego zdania co Ty. Znam ekologów,
    którzy są przeciwko koszeniu trawy, bo się zabija jakieś tam żyjątka...

    Podobnie z MPZ-tami. Ja np. jestem zdania, że powinno się w jakiś sposób
    standaryzować zabudowę w Polsce, bo teraz każdy się buduje gdzie chce i
    jak chce. Powstają jakieś koszmarki architektoniczne. Każdy płot jest
    inny, jedni mają siatkę, inni klinkier, jeszcze inni jakieś kute
    koszmary. Byłem wielokrotnie w północno-zachodnich Niemczech i w
    Holandii. Tam są całe osiedla domów takich samych (przynajmniej z
    zewnątrz) lub o zbliżonej architekturze i mi się to bardzo podoba, bo
    jest ład i porządek. Więc, jak widzisz - Ty jesteś za popuszczaniem
    pasa, a ja za przykręcaniem śruby w tym zakresie. I w/g mnie bardziej
    rygorystyczne MPZ-ty nie są jakimś specjalnym ograniczaniem wolności.
    Mamy zatem dwa różne zdania. W takim razie jaką inicjatywę ma podjąć
    urzędnik? Ma przyznać Tobie racje i walczyć o mało rygorystyczne plany,
    czy mi?

    Dlatego właśnie piszę, że urzędnicy są od przestrzegania przepisów, a
    nie od ich stanowienia. Nie na darmo mamy w Polsce trójpodział władzy.
    Jeśli nie podoba Ci się jakiś przepis, to powinieneś walczyć o swoje,
    między innymi odpowiednio głosując w wyborach. Przecież prawo miejscowe
    (czyli np. plany zagospodarowania) stanowią radni, więc powinieneś ich
    tak wybierać, żeby reprezentowali Twoje interesy. Tu masz największy
    wpływ i jest on namacalny, bo z parlamentem już bywa różnie.

    Oczywiście nie mówię tutaj o tzw. bublach prawnych, które także się
    często pojawiają w polskim prawodawstwie. Takie buble powinny być
    zgłaszane do organów prawodawczych przez urzędników. I są zgłaszane.

    Pozdrawiam,
    MW