    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <4ffea9c8$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtmakc$8dh$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ffeb6f7$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ffeb9ee$1@news.home.net.pl> <jtme5f$f9p$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ffeccee$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtmjti$q1i$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ffed5e5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtmlv5$tlj$1@usenet.news.interia.pl>
    <4fffbf9f$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtokpr$a11$1@usenet.news.interia.pl>
    <4fffe11d$0$1295$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtopdf$hgn$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: drzewa
    Date: Fri, 13 Jul 2012 11:42:40 +0200

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    news:jtopdf$hgn$1@usenet.news.interia.pl...

    > Radni to nie urzędnicy.

    To jest przykład. Mam dać inny? Ok. W Krankenkasse Austrii czy urzędzie
    skarbowym obsługującym sporo większe miasta zatrudnionych jest 1/10 tego co
    u nas.

    > Jestem za tym także, żeby zlikwidować powiaty, urzędy marszałkowskie, itp.
    > Kompetencje powiatów powinny przejąć gminy, bo i tak większość spraw się w
    > gminach załatwia. Kompetencje marszałka powinien przejąć wojewoda, bo to
    > kolejny twór dla wsadzania swoich. Ale co z tego, jak na górze nigdy taka
    > decyzja nie zapadnie. To jest decyzja polityczna - nie rozpieprzą tego
    > systemu, bo wszyscy krewni i znajomi królika nie mieliby co robić. Tak
    > samo jest ze spółkami miejskimi, czy innymi tworami. Ale tu w grę wchodzi
    > polityka, szary urzędnik nie może w tej sprawie nawet kiwnąć palcem.

    Szary urzędnik nie, ale rzesza szarych urzędników wyborców tak.

    > Nie wiem, nie znam się na przepisach skarbowych, ale może takie właśnie są
    > przepisy? Jesteś pewien, że zawsze winny jest urzędnik, który musi
    > stosować się do chorych przepisów?

    Na logikę, jeżeli zamykam działalność to z chwilą zamknięcia działalności
    nie mogę mieć konta bankowego jako firma.
    Bank wymusił na mnie zamknięcie konta z dniem wyrejestrowania firmy.

    > A ja Ci mam powiedzieć jak działa np. praca z aplikacją CEIDG (do ewid.
    > działalności gosp.), która się non stop wiesza, jak wygląda u nas
    > wdrażanie ZMOKU (flagowy projekt Tuska), czy jakichkolwiek innych
    > aplikacji, które właśnie mają służyć do szybkiej i sprawnej obsługi
    > klienta w urzędach? To wszystko nie działa.

    Potrafię sobie wyobrazić. Miałem osobiste doświadczenia z informatyzacją
    ZUSu, tepsy, przez znaną firmę :)

    > Albo jak od 3 lat słyszy się, że "od nowego roku" wprowadzone zostaną
    > dowody z podpisem kwalifikowanym? Termin jest przesuwany co pół roku, bo
    > ustawodawca nie może się wyrobić. Sprzęt został dostarczony do urzędów 2
    > lata temu i stoi i się kurzy. Przepisów brakuje. Oczywiście, sprzęt za
    > grube pieniądze (serwery bazodanowe, końcówki, skanery). Jak tak dalej
    > pójdzie, to trzeba będzie to wszystko wymienić na nowe, bo się ustawodawca
    > nie wyrobi... Urzędy wymieniają się pismami z Wojewodą,

    I nadal głosują w wyborach na tych samych.
    Wiesz dlaczego głosują? Bo póki co bałagan jest, ale w tym bałaganie lepiej
    jest dupę uchować i nie stracić pracy jako zbędny urzędnik.

    > Tylko czy to wszystko jest wina tego urzędnika na samym dole? Nie do
    > końca. A na dodatek, nie wiem czy wiesz, szary urzędnik nie może głośno
    > wypowiadać swoich opinii, strajk jest prawnie zakazany.

    Urzędnik mając większą wiedzę niż przeciętny obywatel powinien był lepiej
    wykorzystać swój głos podczas wyborów.
    Zgłaszać, zgłaszać, zgłaszać problemy, a jak nie słychają to w wyborach
    pokazał czerwoną kartkę a nie głosować na tych samych oszołomów z PO PIS czy
    tych z chlewu.

    > Mam wrażenie, że to nie są uprzedzenia do urzędników, przynajmniej tych na
    > najniższym szczeblu, tylko uprzedzenia do systemu.

    Ale na ten system pozwalamy sobei głosując na nich. Szary obywatel dowiaduje
    się dopiero po fakcie kiedy mu przepisem po dupie przejadą że wybrał źle a
    urzędnik na codzień stosuje durne prawo zamiast dawać czerwone kartki
    wybieranym.

    Marek