  • Data: 2013-04-04 17:12:43
    Temat: Re: drzwi wewnętrzne - ościeżnice
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 13:00:24 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Ościeżnice stałe czy regulowane? Ja skłaniam się ku regulowanym jako
    > bardziej estetycznym, ale nie wiem czy wszędzie da się i czy jest sens
    > montowania ościeżnicy regulowanej.

    Regulowane! Stale sa brzydsze i wcale nie tansze. Jak se doliczysz koszt tych
    wszystkich listewek to wcale nie wychodzi tak tanio :)

    > Na przykład drzwi do spiżarni, gdzie do otworu drzwiowego prostopadła
    > ściana. Czy tam da się zamontować ościeżnicę regulowaną?

    Dobrze by bylo miec te chociaz 2-3cm murku prostopadlego do tego muru zeby oscieznice
    bylo o co oprzec. Zawsze mozesz przylozyc z dwoch stron deski (na plasko do tego
    istniejacego muru, zostawiajac miedzy deskami grubosc sciany jaka jest z drugiej
    strony otworu) i przejechac to zaprawa tynkarska - tak zeby powstal taki wlasnie
    2-3cm "murek" przyklejony do sciany :) Teoretycznie moznaby nawet bez tego ale
    trzebaby jakos sensownie unieruchomic oscieznice na czas pianowania!

    > Drugie co mnie zastanawia to ościeżnica do drzwi między garażem a holem. Mur
    > wraz z tynkiem ma ok. 28cm szerokości. Taka ościeżnica regulowana będzie
    > dość droga i nie wiem czy będzie dobrze wyglądać (kolor będzie ciemny,
    > pewnie orzech). Może lepiej dać stałą? Co sądzicie?

    Ja mam kilka takich oscieznic w domu (mur 25 + w sumie 3cm tynku z obu stron) -
    wyglada jak najbardziej OK, oscieznice ciemny orzech z porty).

    > No i wciąż nie wiem czy drzwi między garażem a holem dać jako zwykłe
    > wewnętrzne czy jako wejściowe wewętrzne (takie jak na klatkach schodowych w
    > bloku) a może zewnętrzne... Czy porządne zamykanie (2 zamki) jest potrzebne?

    Tu nie podpowiem - ja mam metalowe (takie biale z porty - ladne dosc) ale ja mam z
    holu wyjscie na klatke schodowa i dopiero tam te drzwi do garazu (+ schody na dol do
    piwnicy). Jak masz wyjscie z garazu odrazu do holu to raczej chyba bym szukal takich
    porzadniejszych, a przede wszystkim szczelniejszych !

    > Acha i jeszcze jedno. Czy ktoś montował samodzielnie drzwi wewnętrzne? Da
    > radę to zrobić samemu czy jednak zlecić to fachowcom? Sama pianka czy
    > również dyble, kołki?

    10 sztuk sam zamontowalem, dwie musialem lekko poprawiac bo za slabo zabezpieczylem i
    lekko z jednej strony pianka wypchnela oscieznice :) Pamietaj zeby solidnie je
    umocowac przed pianowaniem + najlepiej zalozyc i zamknac skrzydlo drzwiowe (a
    pomiedzy skrzydlo, a rame wloz jakis gruby karton). Potem mozesz pianowac :) Jak
    wewnetrzne to tylko pianka! Zadne kolki/dyble nie sa potrzebne - nie ma szans zeby
    taka oscieznice oderwac od sciany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.