  • 1. Data: 2013-04-04 13:00:24
    Temat: drzwi wewnętrzne - ościeżnice
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    chciałbym zapytać o drzwi wewnętrzne, a właściwie to o ościeżnice.

    Ościeżnice stałe czy regulowane? Ja skłaniam się ku regulowanym jako
    bardziej estetycznym, ale nie wiem czy wszędzie da się i czy jest sens
    montowania ościeżnicy regulowanej.

    Na przykład drzwi do spiżarni, gdzie do otworu drzwiowego prostopadła
    ściana. Czy tam da się zamontować ościeżnicę regulowaną?

    Drugie co mnie zastanawia to ościeżnica do drzwi między garażem a holem. Mur
    wraz z tynkiem ma ok. 28cm szerokości. Taka ościeżnica regulowana będzie
    dość droga i nie wiem czy będzie dobrze wyglądać (kolor będzie ciemny,
    pewnie orzech). Może lepiej dać stałą? Co sądzicie?

    No i wciąż nie wiem czy drzwi między garażem a holem dać jako zwykłe
    wewnętrzne czy jako wejściowe wewętrzne (takie jak na klatkach schodowych w
    bloku) a może zewnętrzne... Czy porządne zamykanie (2 zamki) jest potrzebne?

    Acha i jeszcze jedno. Czy ktoś montował samodzielnie drzwi wewnętrzne? Da
    radę to zrobić samemu czy jednak zlecić to fachowcom? Sama pianka czy
    również dyble, kołki?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2013-04-04 13:25:33
    Temat: Re: drzwi wewnętrzne - ościeżnice
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > Ościeżnice stałe czy regulowane? Ja skłaniam się ku regulowanym jako
    > bardziej estetycznym, ale nie wiem czy wszędzie da się i czy jest sens
    > montowania ościeżnicy regulowanej.

    Regulowane obejmują cały mur więc jest mniej krawędzi narażonych na
    uszkodzenie. Ja wszędzie planuję regulowane właśnie ze względu na to że nie
    lubięodprysków gładzi po uderzeniu jakimś meblem lub zabawką.

    Z drugiej strony regulowane są droższe. Wybór jak zwykle należy do Ciebie.

    > Na przykład drzwi do spiżarni, gdzie do otworu drzwiowego prostopadła
    > ściana. Czy tam da się zamontować ościeżnicę regulowaną?

    Możesz dać regulowaną na jedną krawędź i górę a zwykłą na tę prostopadłą
    ścianę. Są takie rozwiązania ale nie jestem do końca przekonany czy jest to
    estetyczne. Ja z tego względu w takich miejscach robiłem ściankę 10cm aby
    dąć ościeżnicę regulowaną.

> [...]
    > będzie dość droga i nie wiem czy będzie dobrze wyglądać (kolor będzie
    > ciemny, pewnie orzech). Może lepiej dać stałą? Co sądzicie?

    Mnie w takich przejściach bardziej odpowiada estetyka drewna niż ściany więc
    dałbym regulowaną. U znajomej ściana ma ponad 60cm i kupiła dwie ościeżnice
    regulowane a między ta dała tzw. płytę meblową w odpowiedniej okleinie
    wyszło całkiem ok.

> [...]
    > wewnętrzne czy jako wejściowe wewętrzne (takie jak na klatkach schodowych
    > w bloku) a może zewnętrzne... Czy porządne zamykanie (2 zamki) jest

    Pytałem o to w ubezpieczalni (PZU) i jeśli brama garażowa ma dwa zamki to
    nie ma znaczenia jakie drzwi między garażem a domem i ochrona
    ubezpieczeniowa jest, jeśli nie ma (a zwykle nie mają) to musiałbyś dać
    antywłamaniowe by mieć ochronę ubezpieczeniową przed włamaniem z tej strony.

    Ja dałem zwykłe wewnętrzne bez ani jednego zamka. Po co? Skoro moje
    doświadczenie z poprzedniego domu wskazuje że ten zamek nie był nigdy
    zamykany.

    > Acha i jeszcze jedno. Czy ktoś montował samodzielnie drzwi wewnętrzne? Da
    > radę to zrobić samemu czy jednak zlecić to fachowcom? Sama pianka czy
    > również dyble, kołki?

    Ma być dobrze czy szybko? Jeśli dobrze to oczywiście samemu :-) Jak szybko
    to zleć fachowcom.

    Do regulowanych sama pianka wystarcza. Niskoprężna!

    Ps. Są różne systemy ościeżnic regulowanych w niektórych każda części jest
    osobno montowana do ściany i po jakimś czasie mogą się pojawić szpary na
    łączeniu boków z górą, a są też takie systemy w których są wyfrezowane
    odpowiednie otwory na specjalne haczyki którymi ościeżnica jest spinana w
    jedną całość.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-04-04 17:12:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 13:00:24 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Ościeżnice stałe czy regulowane? Ja skłaniam się ku regulowanym jako
    > bardziej estetycznym, ale nie wiem czy wszędzie da się i czy jest sens
    > montowania ościeżnicy regulowanej.

    Regulowane! Stale sa brzydsze i wcale nie tansze. Jak se doliczysz koszt tych
    wszystkich listewek to wcale nie wychodzi tak tanio :)

    > Na przykład drzwi do spiżarni, gdzie do otworu drzwiowego prostopadła
    > ściana. Czy tam da się zamontować ościeżnicę regulowaną?

    Dobrze by bylo miec te chociaz 2-3cm murku prostopadlego do tego muru zeby oscieznice
    bylo o co oprzec. Zawsze mozesz przylozyc z dwoch stron deski (na plasko do tego
    istniejacego muru, zostawiajac miedzy deskami grubosc sciany jaka jest z drugiej
    strony otworu) i przejechac to zaprawa tynkarska - tak zeby powstal taki wlasnie
    2-3cm "murek" przyklejony do sciany :) Teoretycznie moznaby nawet bez tego ale
    trzebaby jakos sensownie unieruchomic oscieznice na czas pianowania!

> [...]
    > dość droga i nie wiem czy będzie dobrze wyglądać (kolor będzie ciemny,
    > pewnie orzech). Może lepiej dać stałą? Co sądzicie?

    Ja mam kilka takich oscieznic w domu (mur 25 + w sumie 3cm tynku z obu stron) -
    wyglada jak najbardziej OK, oscieznice ciemny orzech z porty).

> [...]
    > bloku) a może zewnętrzne... Czy porządne zamykanie (2 zamki) jest potrzebne?

    Tu nie podpowiem - ja mam metalowe (takie biale z porty - ladne dosc) ale ja mam z
    holu wyjscie na klatke schodowa i dopiero tam te drzwi do garazu (+ schody na dol do
    piwnicy). Jak masz wyjscie z garazu odrazu do holu to raczej chyba bym szukal takich
    porzadniejszych, a przede wszystkim szczelniejszych !

    > Acha i jeszcze jedno. Czy ktoś montował samodzielnie drzwi wewnętrzne? Da
    > radę to zrobić samemu czy jednak zlecić to fachowcom? Sama pianka czy
    > również dyble, kołki?

    10 sztuk sam zamontowalem, dwie musialem lekko poprawiac bo za slabo zabezpieczylem i
    lekko z jednej strony pianka wypchnela oscieznice :) Pamietaj zeby solidnie je
    umocowac przed pianowaniem + najlepiej zalozyc i zamknac skrzydlo drzwiowe (a
    pomiedzy skrzydlo, a rame wloz jakis gruby karton). Potem mozesz pianowac :) Jak
    wewnetrzne to tylko pianka! Zadne kolki/dyble nie sa potrzebne - nie ma szans zeby
    taka oscieznice oderwac od sciany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-04-04 21:55:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
> [...]
    > sądzicie?
    > No i wciąż nie wiem czy drzwi między garażem a holem dać jako zwykłe

    drzwi do garażu powinny być szczelne i ognioodporne.

    i to nie tylko jako fanaberia urzędnicza ale ze względów bezpieczeństwa.

  • 5. Data: 2013-04-05 12:16:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > drzwi do garażu powinny być szczelne i ognioodporne.
    > i to nie tylko jako fanaberia urzędnicza ale ze względów bezpieczeństwa.

    Tak samo jak drzwi do kotłowni, ale w praktyce mało kto tak robi. Jak
    pytałem w PZU czy są jakieś zniżki na ubezpieczenie od ognia jeśli od garażu
    dam drzwi ppoż to Pani powiedziała, że już nie.

    Podobno (nie wiem bo tylko tak słyszałem na szkoleniu BHP, ale bez podania
    źródła) najwięcej pożarów w domkach zaczyna się od urządzeń elektrycznych i
    od kuchni.

    Pozdrawiam
    Ergie