  • Data: 2011-06-15 08:05:44
    Temat: Re: duza, murowana wanna / jacuzzi
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Cze, 22:46, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Folia w plynie? Nie bedzie. Ale szlamem 2 skladnikowym - owszem. Tak sie robi
    > baseny. Ale basen ma swój fundament, a Ty pewnie nie pomyslales o tym, zeby
    > chudziaka w tym miejscu wzmocnic... Krag betonowy metr na metr wazy 400kg. Do
    > niego wchodzi 780l wody. Jak dodasz grubsza scianke, dno, plytki, folie,
    > kleje... w sumie bedzie ponad 2 tony. Troche sporo jak na tak mala powierzchnie.

    Dlatego myslalem o ew. wymurowaniu tegoz - byloby znacznie lzejsze. W
    fugi dodatkowe zbrojenie poziome. Napor wody nie powinien byc chyba az
    tak duzy zeby mi rozsadzic na boki taka konstrukcje. Szczegolnie ze w
    takich jacuzzi im nizej tym z reguly miejsca mniej (bo sa siedziska
    etc). Ostatnio ogladalem realizacje budowy duzego basenu i tam tez
    boki byly normalnie murowane - acz tam z normalnego bloczka
    betonowego.

    Na takim samym podlozu mam postawiony bufor ktory pelny wazy ok 1,2t,
    a stoi na znacznie mniejszej powierzchni bo na trzech stopkach - bufor
    ma moze max 70-80cm srednicy :) Takze nacisku sie nie obawiam - bylby
    rozlozony na znacznie wieksza powierzchnie - mysle ze dno mialoby
    jakies 2x2m :)
    pozdr.

    --
    Adam