    From: "wowa" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dwa moje nietypowe rozwiazania :)
    Date: Thu, 18 Nov 2010 19:53:12 +0100

    wiadomości news:4ce38e67$1@news.home.net.pl...

    > Pierwsze rozwiązanie: bramo-furtka.
    >
    > Ludzie mają albo bramę i furtkę osobno, albo razem.... ale ze słupem po
    > środku (brama dwuskrzydłowa).
    >
    > Za zrobiłem sobie bramo-furtkę w ten sposób: słupek -> skrzydło 1,5m
    > robiące za furtkę a z drugiej strony _łamane_ skrzydło bramy 2x1,5m.
    > Skrzydła to konstrukcja ramowa - sam zrobiłem z desek (notabene
    > szalunkowych, tylko elegancko odpicowanych) i siatki ogrodzeniowej, ale
    > jak ktoś chciałby metalową, to też można przecież tak pospawać.
    >
    > Rozwiązanie jest tanie, wygodne, zajmuje mało miejsca i daje dużą
> [...]
    Dlaczego nietypowe? Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to mam podobną bramę.
    Zespawane z rury 2'' + żebrówka + siatka. Zrobiona jakieś 35 lat temu :) Dwa
    lata temu poszerzyłem (koledzy poszerzyli :) ) część bramową o jeden segment
    z siatką. Słupki wykonane z grubych dwuteowników. Wadą jest, niestety
    zmienna odległość brama-furtka lato/zima. Może być problem przy
    elektrozaczepach. Pod słupki musi być bardzo solidny fundament żeby oprzeć
    się pracy siatki.
    Wojtek