    From: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <4c15e64d$0$17098$65785112@news.neostrada.pl> <hv4sl1$gfl$1@news.onet.pl>
    <4c15f85a$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
    <hv5789$ffu$1@inews.gazeta.pl> <hv57ts$j1a$1@news.onet.pl>
    <4c1649cc$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
    <hv8g02$7la$1@inews.gazeta.pl>
    <4c17d127$0$17088$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c17dd52$0$17085$65785112@news.neostrada.pl> <hv9512$ik0$1@news.onet.pl>
    <4c185149$0$19168$65785112@news.neostrada.pl> <hva719$lcv$1@news.onet.pl>
    <4c1920d4$0$17099$65785112@news.neostrada.pl>
    <hvbfdl$6hj$1@news2.ipartners.pl>
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Thu, 17 Jun 2010 00:20:45 +0200

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hvbfdl$6hj$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Zaręczam cię że się mylisz.

    Aha. To przyjemność.

    > Statystyczny Polak zużywa około 100l. Wychodzi na to że chodzisz po prostu
    > brudny. Załóż solary, będziesz mógł dać sobie więcej komfortu.
    > A tak na poważnie to oczywiście wziąłeś tylko siebie pod uwagę a u mnie
    > np. są to 4 osoby ale jak są to malutkie dzieci to masz codziennie jakieś
    > przepierki więc nawet nie 100 ale 120 na osobę policz.

    Statystyczny może zużywa w sumie, ale ja wodę do pralki i zmywarki liczę
    osobno. Naczyń nie myję w zlewie. Jeden prysznic zużywa 2-3 razy mniej wody
    niż kąpiel. Nie liczę pryszniców na saunie, basenie i siłowni.

    > Musisz napisać do producenta mojej zmywarki że jest debilem.
    > W mojej instrukcji do zmywarki pisze że można doprowadzić wodę o temp do
    > 50stC.

    Można to co innego niż zaleca się. Ogólnie nie zaleca się zwłaszcza do
    prania - plamy białkowe, krew itp.

    > Jak byś miał zmywarkę to byś wiedział jak działa, a działa to tak że że
    > nawet gdy zalewa się w pierwszym cyklu mycia gorącą wodą, to i tak
    > pojemność cieplna naczyń oraz zmywarki powoduje ochłodzenie tej wody i
    > temperatura w pierwszej fazie mycia nie przekroczy 30stC.
    > Dalej, gdybyś coś wiedział na ten temat to byś wiedział że białko ścina
    > się powyżej 40stC.

    Oczywista oczywistość, ale po co grzać wodę do płukania pośredniego?
    Gdybyś miał zmywarkę, to wiedziałbyś, że kilka (np 5) litrów wody na każdą
    kąpiel to mniej więcej tyle ile mieści się w rurach pomiędzy zbiornikiem CW
    na innej kondygnacji, a zmywarką w kuchni w typowym domu. Czyli lejesz i
    zużywasz ciepłą, ale dochodzi prawie zimna.

    > Co do pralki natomiast to ja też mam podłączoną do ciepłej i zimnej wody
    > ale tu jest inna sprawa bo tkaniny to włókna a nie szkło i metal więc
    > ciepła woda do pralki płynie przez dodatkowy mieszacz termostatyczny
    > ustawiony na 30stC. Tu wogóle nie ma mowy o ścinaniu się białka w tej
    > temperaturze.
    >
    > To co wypisujesz to sam bełkot.

    Niepotrzebnie grzejesz wodę do płukań. Wygląda na to, że zużywasz zupełnie
    bez sensu kilkaset lub więcej litrów ciepłej wody miesięcznie, żeby móc
    uzasadnić "ekonomię" solarów.

    Kolejną wadą solarów jest to, że w celach ekonomicznych jest jeden zasobnik
    wody na jeden budynek. Dalsze punkty poboru ciepłej wody mają dużą
    bezwładność i trzeba czekać na ciepłą wodę. Oczywiście można zrobić obieg,
    ale to są kolejne koszty na grzanie murów i inwestycyjne.
    Grzejąc prądem mam CW zawsze gotową do użycia w odległości kilkudziesięciu
    cm rury od punktu poboru.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/