    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Fri, 18 Jun 2010 23:11:18 +0200
    <4c15e64d$0$17098$65785112@news.neostrada.pl> <hv4sl1$gfl$1@news.onet.pl>
    <4c15f85a$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
    <hv5789$ffu$1@inews.gazeta.pl> <hv57ts$j1a$1@news.onet.pl>
    <4c1649cc$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
    <hv8g02$7la$1@inews.gazeta.pl>
    <4c17d127$0$17088$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c17dd52$0$17085$65785112@news.neostrada.pl> <hv9512$ik0$1@news.onet.pl>
    <4c185149$0$19168$65785112@news.neostrada.pl> <hva719$lcv$1@news.onet.pl>
    <4c1920d4$0$17099$65785112@news.neostrada.pl> <hvbcrc$3qc$1@news.onet.pl>
    <4c1949f2$0$19180$65785112@news.neostrada.pl> <hvbm4h$stb$1@news.onet.pl>
    <4c195e39$0$2585$65785112@news.neostrada.pl> <hvbojp$22d$1@news.onet.pl>
    <4c19b83f$0$17088$65785112@news.neostrada.pl> <hvco93$af5$1@news.onet.pl>
    <4c19e5fe$0$17082$65785112@news.neostrada.pl> <hve4d2$mn9$1@news.onet.pl>
    <4c1b1224$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c1b1224$0$17092

    > Wiesz ale ja nie znam ludzi, którzy wydają w domku 150 zł na ciepłą wodę
    > miesięcznie. Zwykle koszty CW grzanej gazem to 50-70 zł na miesiąc. Rzadko
    > 100.

    Ja wiem, tez moje samochody zawsze najwiecej pala i najwiecej kosztuja. Za
    dlugo zyje na swiecie zeby nie wiedziec jakie sa koszty CWU. Policz straty
    zasobnika i cyrkulacji kilkadziesiat metrow.

    > 15-20 cm styropianu to na dzisiejsze czasy minimum,

    Co sie zmienilo, ze na dzisiejsze to minimum a jeszcze pare lat temu 8cm
    bylo uznane za optimum?

    > a zastanowił bym się nad większą grubością. Inwestycja w ocieplenie zwraca
    > się niezależnie od paliwa. Jest niewrażliwa na zmiany cen energii.

    Prawo malejacych przychodow.

    > 150 zł miesięcznie.

    Fajnie. Gdzie mieszkam?

    > Przez zimę zapłacisz więcej niż ja za rok,

    Ciekawe ja nie grzeje pradem. Rachunki za prad zima i latem sa porownywalne.
    Zrozum, zarowki mamy takie same, indukcje mniej wiecej tez. Do zmywarki leje
    wode za podgrzanie ktorej place nie za wiele. Dochodzi jakas pralka i
    ogolnie wieksze zuzycie spowodowane wieksza iloscia domownikow. Nie wiedze
    szans bym relatywnie zaplacil wiecej jak Ty, bo niby czemu i to w okresie
    kiedy Ty pradu uzywasz do grzania, ja nadal tylko do swiecenia.

    > a mi została kasa niewydana na solary. Mogę np Taurona kupić.

    Ozen sie, miej kilkoro dzieci w domu, nastoletnia corke to wtedy mozemy sie
    porownac.

    > Mam komputery dobrane do zadań. Biurowy główny to core 2 duo z 26 calowym
    > monitorem i kilka mniejszych, a routing np na energooszczędnej platformie
    > biorącej 7W. Platforma audiowizualna w celu zapewnienia cichej pracy
    > będzie na płycie bez części ruchomych, bez wentylatorów, z dyskiem SSD.
    > Nie zawsze maksymalna prędkość jest potrzebna.

    No ale wiesz, ze ja jak Twoje beda juz stare to kupie sobie lepsze i taniej?
    Do tego z pracujacego kapitalu ktorego dzis nie wydam, bo po co skoro za
    piec lat to bedzie zlom. :-DD

    > Nie. Ty prawdopodobnie zawyżyłeś sobie rachunki za CW, żeby uzasadnić
    > przed sobą (psychologia - zasada zgodności wewn., konsekwencji) wydatek na
    > solary. Płacisz dwukrotnie więcej od średniej.

    Co mnie obchodzi jakas srednia? Wiesz z czego sie bierze? Z tego, ze ktos
    placi wiecej a inny mniej, inaczej zadna to srednia. Teraz zastanow sie
    gdzie w probie jest moj przypadek. Ile Ty placisz za CWU?
    Prz okazji bo zapomnialem, koszt krancowy to koszt kolejnej jednostki.
    Uzyles po raz kolejny pojecia wyczytanego w necie w prostej formie. Kosztem
    krancowym moglyby byc solary dokupione do juz istniejacych a nie kupowanie
    nieposiadanego wczesniej zestawu. W ekonomi krancowy znaczy tyle co
    dodatkowy, ale nie mieso do armat. To tak z definicji ekonomii. Tak wiem,
    jest plynna.

    > Tam u Ciebie. ;)

    Tam u mnie to nie jest wies.

    Pozdro.. TK