    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 5 Dec 2018 03:30:50 -0800 (PST)
    Subject: Re: e komputerowcy
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 10:19:09 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja sobie przekalkulowałem i jednak co nowe to nowe, kupujesz przede
    > wszystkim święty spokój :)

    Ja auta używane kupuję, po kilka lat jeżdżę+ i odsprzedaję dalej
    Mniej więcej tak to wygląda że takie auta tracą ok 1000zł rocznie na wartości+ 100zł
    wrzucam rocznie w naprawy bieżące.
    Tak było na przykładzie multipli- kupiłem w 2013 za 8tys po 5 latach sprzedam za 3tys
    w remonty wrzucałem maks 1000zł rocznie. Tyle tylko ze nie bawię się w wymiany
    rozrządów i oleju. Tylko naprawy bieżące typu łącznik stabilizatora, tarcze klocki
    czy co tam się popsuje.
    Multipla kosztowała mnie więc ok 200zł miesięcznie. Podobnie było z renault megane,
    fordem mondeo. Najlepiej z fordem galaxy kupionym za 5tys i sprzedanym po 4 latach za
    4tys. Z nowym autem w tej cenie się nie zmieszczę
    Co do świętego spokoju to zapewnia mi go mBank ze swoim assistance auto24 za które
    płacę coś ok 20zł miesięcznie
    Od 2013 roku skorzystałem tam dwa razy z lawety:
    -raz gdy 30km od domu jadąc na grzyby w lesie wyrżnełem w kamień i miche olejową w
    multipli przedziurawiłem. Dowieźli mi multiple oraz mnie do domu, dali auto zastępcze
    na 3 dni. Była okazja na wymianę oleju w Multipli;)
    -drugi raz jak 80km od domu pękł mi gumowy wężyk hamulca w Multipli. Dowieźli mi
    multiplę do domu i auto zastępcze na 3 dni przy okazji dziełem na ich koszt
    -dwa razy dowozili mi paliwo jak zabrakło- ale to moja głupota ze nie miałem czasu
    zatankować i jeździłem na oparach
    -3 razy odpalali mi auto jak padł akumulator zimą
    -2 lub 3 naprawa przebitej opony.
    Nigdy nie czekałem na pomoc z tego assistance dłużej jak godzinę.