  • Data: 2011-02-14 09:29:56
    Temat: Re: "ekspres cisnieniowy"
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
    news:ij67af$gab$1@news.onet.pl...
    > Zostalem obdarowany takim malym zlomkiem (ekspresem ciśnieniowym),
    > widocznym na zdjęciach.
    >
    > http://obrazki.elektroda.pl/1335361800_1297522494.jp
    > http://obrazki.elektroda.pl/7368595300_1297522494.jp
    >
    > W ogole nie moge sobie poradzic z obsluga, a instrukcji też nigdzie nie
    > ma. Wyczytałem już, że to nie Privileg, bo to tylko "firma nazwa" a tak
    > napradę jest to wyrób innej marki. Ktoś ma pojęcie co to jest i rozpozna
    > po zdjęciach? Warto tego uzywac, czy na szrot? ;)

    Wygląda mi na espres przelewowo-ciśnieniowy, przy czym część "ciśnieniowa"
    jest na 3,5 bara. Nie da z niego uzyskać włoskiego espresso.
    Cześć "ciśnieniowa" działaniem bardziej przypomina mokę niż ekspres
    ciśnieniowy. Miałem takie cudo w kwaterze na wczasach i po paru próbach
    wolałem robić sobie zalewajkę lub kawę rozpuszczalną. Ekspresy ciśnieniowe z
    prawdziwego zdarzenia dysponują pompą na 15-18 bar, ten ekspres nie ma
    pompy.
    Ten ekspres nie ma oddzielnego zbiornika na zimną wodę. Wodę wlewamy
    bezpośredno do bojlera, praktycznie tylko na jeden strzał, odkręcając wielką
    nakrętke w górnej części urządzenia. Mieloną kawę wsypujemy do koby bardzo i
    lekko ugniatamy lub tylko formujemy. Nie wolno mocno ugniatać kawy, bo
    niewielkie ciśnienie gotującej się wody nie przebije kawy. Mam nadzieję, że
    jest tam jakiś zawór bezpieczeństwa :)
    Do tego rodzaju ekspresu nie sypiemy zbyt drobno mielonej kawy. Wystarczy
    gotowa mielonka ze sklepu.

    Po zrobieniu kawy w bojlerze powinnna być wystarczająca ilość pary do
    spienienia mleka. Dysza do spieniania wygląda przyzwoicie, więc może warto
    spróbować i nauczyć się. Potrzebny jest odpowiedni dzbanek do spieniania,
    mleko świeże lub pasteryzowane (im bardziej tłuste tym lepiej) i odrobina
    cieprpliwości (do nauki). Przy okazji polecam forum kawowe
    www.caffeprego.pl/

    Powodzenia!

    Druid29