  • Data: 2009-07-30 16:58:27
    Temat: Re: elektrownia wiatrowa - wlasnej roboty
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no i za ile zbudujesz tę elektownię o mocy 500W w porywach  :)

    2-3kzl za savoniusa 2x1m montowanego na dachu.

    > + masakryczne zatrucie przyrody ale to nei u nas w europie tylko w chinach
    > więc jest EKO.
    >
    > emicje co2 tez zlikidujemy i przenisiemy do Chin, będziemy EKO

    Ale MEW-y nie truja. Budowa tez nie jest trudna. w malej instalacji mozna olac
    pewne aspekty.
    Np. olac szczotki przy obrotowej platformie z pradnica i turbina. Starczy
    spuscic kabel z masztu w jego wnetrzu i niech sie skreca. Co miesiac go sobie
    rozlaczac i odkrecac.
    Wykonac savoniusa i generator zmontowac w samej piascie (taki amerykaniec ale
    poziomo).
    Olac wszelkie przetwornice, akumulatory, energia wiatru grzac tylko wode.
    Starczy prymitywny sterownik podpinajacy kolejne grzalki w zaleznosci od
    napiecia pradnicy (sterowanie obciazeniem).

    --
    Lukasz Sczygiel