  • Data: 2011-12-04 09:39:35
    Temat: Re: elektryczny kocioł CO przy ogrzewaniu podłogowym
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiam się nad ogrzewaniem domu prądem przy wodnej instalacji podłogowej.
    > Dom przez najbliższe lata będzie domem sezonowym, zatem w ziemie w ciągu
    > tygodnia jedynie utrzymywanie minimalnej temperatury. Planuję system uruchamiać
    > sms-em np. dzień przed przyjazdem i doprowadzać temperaturę do "przyjemnej".
    > Oczywiście do całego systemu podłączyć płaszcz wodny kominka i podczas pobytu
    > ogrzewać drewnem. Dodatkowo chciałbym, żeby kocioł ogrzewał wodę użytkową. Dom
    > będzie miał ok. 120 m2 (parter + poddasze użytkowe, bez podpiwniczenia)
    > murowany, dobrze ocieplony.

    piszesz, ze sezonowo tylko przez najbliższe lata, więc myśl
    przyszłościowo, jak będziesz chciał ogrzewać przy normalnym
    zamieszkaniu, późniejsze przeróbki mogą okazać się trudne, raczej
    teraz pomyśl jak z docelowej instalacji zrobić prowizorkę... więc
    pewnie pomyśl o piecu w kotłowni, czyli rozprowadź rury jak trzeba i
    wepnij ten kocioł elektryczny... jak chcesz kominek z płaszczem, to
    koniecznie bufor, duży bufor, zrobiony tak, że najpierw grzeje w rurki
    podłogówki, a naddatek idzie do bufora... ale ja bym się nie pchał w
    kominek wodny, robiąc kotłownię z piecem, raczej zwykły, włączasz
    sobie zdalnie elektrykę (która jednocześnie podtrzymuje temperaturę w
    czasie nieobecności, najlepiej w drugiej taryfie), ona dobija do tych
    16-18 stopni, robi cieplutką podłogę, przyjeżdżasz z kobitą następnego
    dnia, rozpalasz w kominku i masz na wieczór te 22, ciepłą podłogę,
    gorącą kobietę i zimne piwo... albo odwrotnie... :-)

    pozdrawiam
    s_13