  • Data: 2010-08-17 16:34:37
    Temat: Re: elektryka - podlaczenie
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-16 14:51, Jan Kowalski wrote:
    > Niebieski podłącz tam gdzie nie ma prądu a brązowy tam gdzie jest. Nie wiem
    > czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

    A najprosciej to sprawdzic organoleptycznie - palec w dziure w gniazdku,
    jak kopnie to znaczy, ze prąd tam jest...

    Niech to jednak zleci elektrykowi. Bo moze sie skonczyc jak u mojego
    sasiada. Facet po studiach (nie wazne jakich, ale wyksztalcenie w
    rubryczkach rozniastych wpisuje "wyzsze") podlaczal "zyrandol". Po
    skonczeniu prac okazalo sie, ze ... nie swieci.
    Jako pierwsza instancja "fachowcow" zostalem poproszony o pomoc. Po
    wstepnych ogledzinach okazalo sie, ze facet podlaczyl tylko jeden
    przewod ("a po co ten drugi, skoro zyranol ma tylko jedna zarowke?...").
    Udzielilem mu krotkiej instrukcji, ze nalezy jednak podlaczyc dwa
    "kabelki", po czym nieopacznie spytalem o to, jakimi narzedziami
    wykonywal prace i czy upewnil sie, ze w kabelkach nie ma tego
    oslawionego "prądu". Okazalo sie, ze facet ma tylko metalowy/odpustowy
    srubokret, a cos takiego jak neonowka to dla niego szczyt
    specjalistycznego wyposazenia jakis kosmicznych laboratoriow...

    Pozdro

    Maseł