  • Data: 2010-08-24 02:54:25
    Temat: Re: elektryka - podlaczenie
    Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomo&#65533;ci
    .googlegroups.com...
> [...]
    pl...

> [...]
    >
    > Pršd płynie każdym z tych trzech przewodów. Najmniejszy oczywi&#65533;cie
    > uziemieniem, bo tam prawie go nie ma, a przynajmniej nie powinno być.
    > Niebieski i bršzowy to te przewody, którymi płynie pršd do zasilania
    > urzšdzenia. Różniš się one potencjałem. W prawidłowo podłšczonej instalacji
    > w obu płynie pršd o tej samej warto&#65533;ci.
    >
    > Dlatego nie da się podłšczyć przewodów w ten sposób, że w jednym będzie
    > pršd, a w drugim go nie będzie.
    > Tumanie!
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    A wiesz że teoretycznie to jak nie ma podłączonego obciążenia to w żadnym
    przewodzie nie ma prądu. W fazowym też nie ma. Poza tym jak prąd płynie w tą i
    nazad to raz przewód fazowy jest pod napięciem a innym razem PN jest pod
    napięciem. Prawie jak cud. gniazdko podłączone do transformatora. Transformator
    do sieci z prądem. A w gniazdku za transformatorem nie ma napięcia na żadnym
    przewodzie dokąd się obciążenia nie podłączy. Jak do tego dołożyć ze elektrony w
    metalach poruszają się bardzo wolno a prąd pojawia się z prędkością światłą to
    już pewno sam nie wiesz o co chodzi.