    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: foto, on-grid i hybryda razem
    Date: Mon, 23 Aug 2021 18:29:33 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 18:20 a a <m...@g...com> pisze:

    > ale inwerter hybrydowy tak przecież działa
    >
    > masz podłączone baterie do inwertera i są ładowane z solara lub z sieci,
    > sam ustalasz piorytety
    > a jak się odłączy sieć czyli grid, to korzystasz z energii w trybie
    > off-grid i znów z solarów lub z aku.
    > Jak noc to z aku, a jak dzień to solary ładują aku i zasilaja dom przez
    > inwerter

    Skup się :-)
    Mam 15kW on-grid, czyli jak nie ma prądu z sieci to instalacja nie działa.
    Chcę zrobić drugą instalację - 6kW ale hybryda. Te 6kW to maks jaki mogę
    dołożyć (bo nie mam więcej dachu) ale w przypadku braku zasilania to za
    mało na moje potrzeby. Moje pytanie jest takie: czy jest jakiś system
    (fabryczne klocki, bez druciarstwa) w którym mogę instalację on-grid (bez
    sieci, bez napięcia w sieci) zasilić z hybrydy i mieć do wykorzystania na
    swoje bieżące potrzeby max z hybrydy i parę kW z on-grida. Oczywiście
    zakładam dzień, w którym ten on-grid by produkował gdyby miał napięcie z
    sieci.

    TG