  • Data: 2016-11-18 12:37:26
    Temat: Re: fotowoltaika - jakie realne uzyski?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 Nov 2016 23:14:51 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > zeby nie było - ja nie twierdze ze gosc ma racje tylko daleki jestem od urzędowych
    ochów i achów.

    Ja również, tylko bawią mnie tacy goście, którzy próbują udowodnić, że
    (x/5)>x. W innym podobnym artykule autorowi "zapomniało się" uwzględnić
    blisko 50mld na rolnictwo. Pamiętajmy też, że te "straty" na przygotowanie
    wniosków to pieniądze, które zostają w kraju, są od tego płacone podatki,
    tworzą nowe miejsca pracy. Czy potrzebne, to już inny temat.

    > Widzę firmy kótre kupiły sprzęt za unijne i na tym tłuką produkcję. Moim
    > zasadniczym pytaniem jest o ile zwiekszylismy za te pieniadze swoją
    > konkurencyjnosc a ile poszło żebyśmy konkurencyjni nie byli np.
    > wybudowalismy aquaparki z założenia niedochodowe, które blokują te nasze
    > pieniądze które mogły pójść na rzeczywisty rozwój.

    Aquaparki IMO jako sposób wydania pieniędzy nie są złe, o ile podniosą
    jakość życia w danej gminie. Niech nawet generują jakieś niewielkie straty,
    ale w zamian ludzie mają gdzie przyjemnie spędzać czas. Jednak taka
    sytuacja jak np. w Słupsku to się bardziej do prokuratury kwalifikuje...

    > Dofinansowanie solarów które z założenia nie sa dobrym biznesem jest
    > mniej wiecej ta drogą. Te pieniądze można było skierować w produkcję -
    > gdyby nie to ze można... Mozna to oczywiscie traktowac jako wstęp do
    > ochrony klimatu, z ochrona klimatu moge sie zgodzic :)

    Pewnie taka jest główna idea, choć żeby to dało jakiś wymierny efekt, to
    tych paneli musielibyśmy mieć tyle, co u naszych zachodnich sąsiadów. Ale
    od czegoś trzeba zacząć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl