  • Data: 2009-06-16 06:25:58
    Temat: Re: fundamenty
    Od: Tadek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek pisze:
    > Witam, Kupilem wlasnie domek letniskowy okolo 50m2 i zamierzam
    > rozebrac dach i dobudowac uzytkowe poddasze. Chcialem sprawdzic jakie
    > sa fundamenty i wyglada to tak: W ziemi zostal wykopany row na okolo
    > 50 cm. i zalany betonem, na to zostala polozona papa i mury wybudowane
    > z bloczku komurkowego.
    > Czy takie fundamenty wystarcza na budynek z drugim pietrem. Jak nalezy
    > ocieplic taki fundament, Niestety po odkopaniu ziemi bok fundamentu
    > jest dosc nierowny. Czy dobrze by bylo wyrownac go jakąs zaprawa
    > wyrownujaca?

> [...]
    te 50cm to szerokość czy głębokość? zbrojone te ławy? z czego chcesz
    dobudować to użytkowe poddasze, i na jak wysoko? co na dach, dachówka
    czy papa a może blacho dachówka? Z doświadczenia wiem że takie domki
    były budowane w bardzo oszczędny sposób, więc najlepiej zapytaj jakiegoś
    inż budownictwa, niech ci wyliczy nośność ławy.