  • Data: 2011-04-19 12:39:14
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy mógłbyś zdradzić główne założenia Twojej kalkulacji? Czy
    > ogrzewanie CWU prądem w drugiej taryfie wyjdzie taniej czy drożej w
    > stosunku do korzystania z jednej taryfy?

    Wiesz , ja mam taryfę G11w , tylko od 13-15 (II-taryfa) i od 22-6 (II-
    taryfa) + cały weekend na II-taryfie (od piątku 22.00 do poniedziałku
    6.00)

    Mam nadzieję że uda mi się grzać wodę tylko w II-taryfie. Dodatkowo
    zmywarka II-taryfa , prania (II-taryfa) lub większe pranie/zmywanie w
    weekend ...

    Ale jak wyjdzie zobaczymy. W przypadku mieszkania staram się dużo
    wykorzystywać drugą taryfę , ale oczywiście nie udaje się do końca.
    W przypadku domu (boiler , pompa) oszczędności mogą być większe ...

    Chociaż raczej w cuda nie wierzę ;)
    Zobaczymy jak będzie i wtedy zobaczymy ...
    W najgorszym wypadku wrócę do I taryfy ...

    > Biorąc pod uwagę sumaryczne koszty, gazem może wyjść nawet taniej
    > aniżeli ogrzewanie ekogroszkiem przy założeniu, że ogrzewamy CWU
    > prądem przez pół roku.

    Nie wiem , nie liczyłem ...
    Zobaczę jak będę używał. Jeśli taniej będzie palić ekogorszkiem tylko
    dla CWU to zapewne będę palił , ale jeśli zbliżony koszt uzyskam przy
    użyciu prądu to czemu nie ...
    Ja mam małe zapotrzebowanie na wodę. Nauczyłem się oszczędzać a to się
    przekłada na niskie zużycie wody.
    Dlatego mam nadzieję że podgrzewanie wody w boilerze (80L) będzie
    najbardziej opłacalne , tym bardziej że w domu większośc dnia nas nie
    będzie więc bez sensu aby piec działał i całą energię wywalał w
    kosmos , bo ogrzanie wody dla pieca to żaden wielki problem ..

    Pamiętaj też że Ci co palą ekogorszkiem w większości mają wyższą temp.
    w domu. Ci co grzeją gazem szybko robią się zimnolubni , bo co miesiąc
    przychodzi rachunek i od razu im się robi gorąco ...
    Wiem , bo mam kumpla , ktory nie tak dawno jak grzał drewnem to jego
    optymalna temp to 23-24 stopnie , a jak ma gaz to nagle 18-19 stopni
    to jego optymalna temp ;)

    Więc można by wtedy porównac jak temp. w domach będą takie same ...
    Zaklinanie rzeczywistości nic nie daje. Ogrzewanie gazem jest o
    kilkadziesiąt procent droższe niż opalanie węglem , ale mając bardzo
    dobrze ocieplony dom , można tą różnicę dość mocno zmniejszyć ...