  • Data: 2011-06-22 13:36:39
    Temat: Re: glupie pytanie...jakie zrobic ogrodzenie?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michał Gut" <m...@w...pl> wrote:
    > mam niezly zgryz... w przyszlym roku chcialbym ruszyc temat ogrodzenia. 142m
    > biezace, 2 bramy.
    > wyboru duzo...betonowe prefabrykaty do siatki (plan zabrania litych - i
    > dobrze), siatka na metalowych slupkach, panele takie siakie i owakie, metalowe
    > solidne z kątownikow (to najbardziej mi odpowiada).
    > z czego podmurowke? zwatpilem jak policzylem ze na 142m przy szerokosci 20cm i
    > glebokosci 1m (80cm w glab i 20 nad ziemie albo 70 w glab i 30 nad ziemie)
    > wyjdzie mi ponad 65 ton betonu co przy cenie ok 250 za metr da wliczajac najem
> [...]

    Ja potraktowałem temat oszczędnościowo. Kupiłem w castoramie 30m ogrodzenia
    stalowego z bramą 2skrzydłową i 3 furtkami za jakieś 3500zł.
    Do tego czarne słupki w cenrtozłomie chyba 10x10 jako słupki "pomocnicze".
    Główne (przy furtce, bramie oraz początkowy i końcowy) wymuruję z klinkieru na
    1,5 cegły. Na jednym boku mam porządne ogrodzenie z siatki ocynkowanej z
    podmurówką na jakieś 60-70cm, z tyłu i drugiego boku słupki + siatka "leśna"
    (sąsiedzi nie są zainteresowani wymianą). Jako podmurówkę kupiłem 2 palety
    krawężnika semelrock (6x20cm i 8x30cm) za 850zl. Zakopię je mniej więcej do 2-3
    w ziemi i tak poczekają do lepszych czasów (czyli pewnie do następnej wojny).

    --
    Bartek