eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
  • Data: 2014-07-29 12:53:50
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1g5m5k3fgoee0$....@m...org...

    > Ale to rozumiem bez wpuszczania powietrza zewnętrznego.

    Oczywiście. Okna są ciągle zamknięte a dzieci są nauczone zamykać za sobą
    drzwi na taras.
    Wymiana powietrza odbywa się wyłącznie przez wentylację mechaniczną.

    > Największy upał jest koło 14. ;) Ale pomijając to, te 4-5sC różnicy to
    > niewiele, bo jak to "chłodniejsze powietrze" dotrze do rekuperatora, to
    > już
    > się ociepli w kanałach,

    Od rekuperator do salonu kanał ma jakieś 10mb długości. Cały jest ocieplony
    wełną mineralną. Przy różnicy kilka stopni ilość ciepła (zimna)
    przenikającego przez wełnę jest minimalna a powietrze ciągle płynie więc
    jeśli tylko rekuperator chodzi non stop to powietrze w kanałach nie zdąży
    się nagrzać w sposób mierzalny.

    > a poza tym sporo się na wymianie jednak traci.

    Procentowo jakieś 15-20%. Tyle że przy różnicy 5K 20% to tylko 1K.

    > Możesz w wolnej chwili zdjąć pomiar.

    Nie mam czym. Miałem dokładny elektroniczny termometr ale mi padł. Ten co
    mam obecnie ma +- 0,5 stopnia, czyli to żaden pomiar, ale ok zmierzę.

    > Ale wg mnie to na instalacji i
    > wymienniku takim jak w reku (czyt. małym)

    W moim reku nie ma "małego" wymiennika. Powierzchnia wymiany to 40m2 :-)
    Ale oczywiście są też reku gdzie wymiennik ma powierzchnię 1m2. I bynajmniej
    nie różnia się ceną 40-krotnie a tylko dwukrotnie.

    > są straty min. 2 sC.

    Całkiem możliwe że sumarycznie będą to 2K skoro 1K wynika wprost ze
    sprawności rekuperatora, a do tego trzeba by doliczyć minimalne straty w
    kanałach i ciepło od silników wentylatorów. No ale te 2K to właśnie
    dmuchanie 24 gdy w środku jest 22 a na zewnątrz 27, albo 25 gdy w środku
    jest 23, a na zewnątrz 30.

    > Czy rekuperator ma jeden wentylator w nawiewie, czy dwa, nawiewowy i
    > wywiewowy?

    Mój ma dwa i wszystkie jakie widziałem mają dwa. Choć mogę sobie wyobrazić
    oszczędnych chińczyków co zaproponują centralę wentylacyjną tylko z jednym
    wentylatorem.

    Pozdrawiam
    Ergie