eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
  • Data: 2014-07-29 13:01:59
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 29 lipca 2014 12:53:50 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > kanałach i ciepło od silników wentylatorów. No ale te 2K to właśnie
    > dmuchanie 24 gdy w środku jest 22 a na zewnątrz 27, albo 25 gdy w środku
    > jest 23, a na zewnątrz 30.

    Zakladajac wymiane ~120m3/h (tyle mi w wiekszosci reku chodzi) to roznica
    miedzy tym co na zewnatrz (30), a tym co wieje reku (25) to 5stC czyli
    oszczednosc rzedu 160W. Wylaczysz kompa i masz to samo ;)

    Musisz miec baaardzo malo akumulacyjny budynek skoro pisales, ze u Ciebie
    reku wychladza w nocy budynek o pare stopni. U mnie np. wczoraj nawiewajac
    200m3/h z temperatura ok. 18stC (tyle bylo w nocy) temperatura spadla w
    domu w salonie z 26stC do 25,5stC. Przypuszczam ze gdybym wylaczyl reku
    to tez by spadla tylko minimalnie mniej. Ty chyba masz kanadyjczyka ze
    tak szybko Ci spada temp. przy tak malej mocy chlodzenia :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.