eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Date: Wed, 30 Jul 2014 11:15:14 +0200

    dyskusyjnych:m...@m...org...

    > Możesz napisać jakiej średnicy masz kanały,

    od 20 do 10 cm srednicy

    Rekuperator ma króćce 20cm, do sypialni/pokoi dziecięcych dochodzą kanały fi
    10, do salonu fi 15.

    > jakiej "technologii"

    Częściowo sztywne spiro + ocieplenie, cześciowo typu sonoduct

    > oraz czy
    > hałas nie jest dokuczliwy w nocy przy tych 500m3/h?

    Od rekuperatora do sypialni kanał ma ok. 20mb. Specjalnie dałem długi kanał
    by nie było problemu z hałasem. To samo do pokoi dziecięcych.

    > Oczywiście hałas to
    > kwestia względna, zależy także od jakości wykonania przewodów (już wiem,
    > że
    > najwięcej hałasu w WM generują przepustnice), ale zapytać muszę, chcę. ;)

    Hałas generują wentylatory, oraz wszelkie błędy montażowe (np. za mały
    przekrój przewodu). Jeśli chodzi o przewody to należy je tak projektować by
    nie przekraczać prędkości przepływu 5 m/s. 500m3/h dla kanału fi 20cm daje
    przepływ minimalnie poniżej 5m/s.

    > Planuję w nowym domu wykorzystywać WM do chłodzenia (chcę wpleść wymiennik
    > chłodzący/grzejący w układ WM, który będzie w lato dawać nawiew na
    > anemostacie ~8-12sC) i ew. w miarę możliwości do dogrzewania powietrza w
    > zimie.

    W takim razie im szersze dasz kanały tym lepiej. Ja ciągle jeszcze nie
    uruchomiłem klimatyzacji, bo w obecnym domu jest najmniejszy upał spośród
    tych w których mieszkałem. Ale plan jest taki ze podłączę klimatyzator
    kanałowy w układ wentylacji. Grzać tym nie planuję jedynie chłodzić.

    > W zasadzie wszystko się składa do kupy (choć Adaś zaraz znowu zacznie
    > udowadniać, na analogii do splitów, że się nie da się :P), martwi mnie
    > nadal tylko ew. hałas. Pewnie idzie się przyzwyczaić do szumu, ale zawsze
    > lepiej mieć ciszej niż głośniej. :P

    Po pierwsze kup dobre wentylatory
    Po drugie kup dobre wentylatory
    Po trzecie użyj kanałów typu sonoduct
    Po czwarte (jeśli się da) rekuperator umieść tak aby do sypialni miał dalszą
    drogę niż do salonu czy kuchni. Dla przykładu ja mam salon i sypialnię po
    przeciwległych stronach domu. Mogłem dać rekuperator po środku i do obu
    pomieszczeń mieć tak samo daleko albo dać go bliżej salonu i wtedy do
    sypialni mam dłuższy kanał, a do salonu krótszy. Łączne opory instalacji
    wychodzą podobne a w sypialni jest ciszej :-)

    W ogóle to jest tak, że nie warto robić "krótkiej" instalacji. Instalator
    będzie Cię namawiać byś zrobił jak najkrótsze przewody do poszczególnych
    pomieszczeń, ale później efekt jest taki że dzieci w swoich pokojach słyszą
    co rodzice robią w sypialni, a w kuchni słychać odgłosy z ubikacji. To jest
    znacznie gorsze niż lekki jednostajny szum.

    Pozdrawiam
    Ergie