    From: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Date: Wed, 7 Oct 2009 20:30:49 +0200

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w wiadomości
    news:20091007101915.GC76626@histeria.pl...

    > Jestem po szczęśliwie zakończonej budowie domu - stan surowy otwarty.
    > Ściany zewnętrzne wybudowane są z solbetu o grubości 30cm.
    > Miałem zamiar jako ocieplenie zewnętrzne dać styropian o grubości około
    > 18 cm, jednak pojawiły się wątpliwości :
    > Każdy z budowlańców z którymi rozmawiam, łapie się za głowę ze słowami
    > "A po co takie grube??".
    > Sugerują mi ocieplenie 8 - max 12 cm - osobiście wydaje się mi że to za
    > mało, ale ... jak już pisałem, dopadły mnie wątpliwości ...
    > Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    Tyle ile wychodzi ci z kalkulacji inwestycyjnej. Czyli musimy wiedzieć ile kosztuje
    cię ogrzewanie (jakie paliwo) oraz ile kosztuje cię pieniądz na inwestycję (czy masz
    pieniądze czy je pożyczyłeś).

    Drugą sprawą jest jakość położenia izolacji. IMHO jeśli nie będziesz tego robił sam
    tylko zlecisz "fachowcom" to zdecydowanie warto zastosować styropian frezowany, nawet
    kupująć cieńszy za tę samą cenę.

    > --
    > Kowalski Pawel
    > e-mail/jid argail(na)histeria.pl
    > ".. a oczy jego zrobiły sie duże i patrzyły z niedowierzaniem na innowierców ..."
    > ".. 95% osób twierdzących że cierpią na dysortografię, to po prostu niedouczone
    pierwotniaki .. "