    From: t...@v...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grubośćścian piwnicznych - 24 czy 38cm?
    Date: Wed, 01 Jul 2009 03:19:51 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    Piszesz,

    > Ta parabola to tylko wykres wartości sił (składowa pionowa), nie
    > zmienia to faktu, że największe rozciąganie nastepuje tylko dołem.
    > Belka zawsze zarysuje się tam gdzie będzie najsłabsza. Nic tego nie
    > zmieni.
    > ;-)
    Ta parabola to jest wykres momentow a nie sil. Nie bede Cie uczyl co to jest
    moment.
    Zatem

    > Zatem nawet jak założysz że przy podporze wartość jest zero, to kilka
    > cm od podpory już nie. Prawda? A skoro parabola odchodzi od dolnej
    > krawędzi i przy podporze jest na przeciwległym końcu, to oznacza że
    > jest spory odcinek niezbrojonego w efektywnym miejscu betonu. No i tam
    > się ta belka zarysuje...
    > ;-)
    Zaleciel Pytajacemu wlasciwie napisalem, ze bedzie korzystnie jesli te druty
    odpowiednio ulozy. Jedyne co "zle" napisalem to to, ze te prety maja celowac w
    zewnetrzny naroznik. W przypadku belki maja celowac dokladnie w srodek
    przekroju czyli w strefe obojetna, ktora nie ulega ani rozciaganiu ani
    sciskaniu. Wtedy ten pret na calej dlugosci bedzie w strefie rozciaganej. Ale
    napisalem to dlatego, ze sciany budynku pod naporem bocznym gruntu beda mialy
    tendencje do przyjecia ksztaltu caro w kartach zatem na narozach wystapi
    rozciaganie i dlatego tam te prety, podobnie jak nad podporami beda te ujemne
    momenty lagodzic. Tak, ze czasem trzeba tez przewidywac.

    > No a poczynając od środka jest coraz gorzej ...
    > ;-)
    > Zazbrojona belka w środku się usztywnia i zmienia charakterystykę
    > układu sił w belce. Wobec tego strefa największego ugięcia przesuwa
    > się ze środka ku podporom. Zbadaj sobie twój paraboliczny model, może
    > dostaniesz w końcu olśnienia czemu się tak nie robi...
    > ;-)
    Dobra dobra wymyslasz cos na sile; belka sie usztywnia? Strefa przesuwa sie w
    kierunku podpor? Z ciekawosci na ktorej politechnice takich bzdur ci
    naopowiadali? Ja swoj model zbadlem nie bezposrednio ale ten sposob stosuje i
    dziala. Podobnie jak murowanie scian z pustakow, co Ty uwazasz za herezje
    jaka. Zwykly pustak spoko przeniesie obciazenie kilku ton i jak ta rura nie
    peka. Nie martw sie o pustaki, projektowali je ludzie myslacy i przewidujacy.

    > Odgina się pręty tylko wtedy, gdy belka jest sztywno zamocowana , a
    > nie wtedy gdy jest wolno podparta na końcach. Jeżeli podparcie jest w
    > środku belki/płyty to też się pręty odgina.
    W belce wolnopodpartej, jednoprzeslowej tez sie prety przy podporach odgina.
    Wytlumaczylbym Ci dlaczego ale szkoda czasu widze, ze masz trudnosci w
    uruchomieniu wyzszych czynnosci mozgowych.
    > Zresztą nie zawsze (tak jak już pisałem) się te pręty odgina. Czasem
    > nie. Można zamiast tego użyć strzemion skośnych lub "zetek" i
    > zagęszcza się strzemiona przy podporach.
    Mozna ale niewygodnie. To tak jak z tym syfilisem, czy w ubikacji mozna sie
    nim zarazic; odpowiedz jest identyczna.

    > Brak wiedzy z jakiegoś zakresu to fakt, a nie choroba. Nie jest czymś
    > wstydliwym gdy w wiedzy są jakieś braki, bo nikt nie wie wszystkiego o
    > wszystkim. Naganne jest twierdzić że się wie mimo tego że się nie wie,
    > i nie próbuje się tej wiedzy uzupełniać. Znakiem ostrzegawczym dla
    > Ciebie powinno być to że nikt inny tak nie robi. Potem należy dociec
    > dlaczego. Wyluzuj więc i weź do serca maksymę "Scio me nihil
    > scire" (napisałem po łacinie bo tak bardzo ją lubisz..)
    Nie bede sie z Toba przezbywal jestes wszystkonajlepiej wiedzacy. A laciny
    nigdy nie lubialem wolalem dziesiec fizyk od jednej lekcji laciny.
    Tornad