eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegrzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze › Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
    Date: Sat, 13 Jun 2020 23:16:14 +0200

    W dniu 2020-06-14 o 00:21, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > kotłowni obecnie wystaje ze ściany 8 par pexów, 4 pary na podłogówki, 4
    > pary na piony grzejnikowe. Grzejników razem jest 14, dobrane na
    > 55/45/20. 12 kW na grzejniki, 3 kW na podłogi. I jak to najlepiej
    > zasilić? Docelowo będzie gazowy kondensat.
    >
    > Zastanawiam się nad 2 opcjami:
    >
    > 1) Coś w ten deseń: https://tinyurl.com/y92bbhyd czyli grzejniki
    > zasilane z pompy przy/w kotle i grupa pompowo-mieszająca na podłogówkę.
    > Od razu pytanie, jakie mieszanie: osobiście obstawiam na układ z zaworem
    > mieszającym termostatycznym, bez termostatu z kapilarą, bez rurki
    I sam będziesz ten zawór regulował? po co, już zostaw ten termostat,
    skryzuj go tylko na powrocie lekko zaworem żeby cała woda nie szła ci
    przez rozdzielacz podłogówki

    > No i co z tą pompą od podłogówki? Te
    Musi być, będzie mieszała wodę i wymusi odpowiedni obieg w rurkach, popa
    z pieca to za mało.

    > historie co krążą po internetach o "podbieraniu" wody przez drugą pompę,
    > to fake czy faktycznie może być problem?
    Obiegi ci się tak rozdzielą że i tak główna moc pójdzie w podłogę
    dopiero jak zawór termostyczny przymknie to zaczną grzać grzejniki,
    dlatego piszę ci o lekkim skryzowaniu
    podłogówki żeby grzejniki na początku choć trochę grzały.
    Acha i nie zapomnij dać 1 grzejnik bez głowicy, najmniejszy w
    przedpokoju czy coś podobnego. Z regulacją będziesz miał jazdę bo do
    grzejników wstarczyłby ci regulator wew w środku domu (korytarz lub
    podobne) ale do podłogówki znowu pogodowy i taki bym dał, bo on ci (jak
    krzywą wyregulujesz) nie przegrzeje domu, ale grzejnikowe pomieszczenia
    mogą być niedogrzane i to musisz wyregulować kryzowaniem powrotu z
    podłogówki.

    > 2) Sprzęgło - czyli kociołek pracuje na podstawie czujnika w sprzęgle, a
    > obiegi mają już swoje pompki za sprzęgłem. Podłógówka oczywiście też
    > zawór mieszający.
    Nic ci to nie daje w stosunku do 1, a pomp będziesz miał więcej.

    --
    Janusz