eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegrzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze › Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
    Subject: Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 14 Jun 2020 22:15:42 +0200

    W dniu 2020-06-14 o 20:08, ToMasz pisze:

    > tylko pytanie skąd wiadomo ze są spierdzielone? Ja mam kocioł
    > dwuobiegowy,  4 podłogi i 4 zestawy kaloryferów, w sumie zeszło prawie
    > 200m pexa. wiecie jak połączone? Rurkami i złączkami. bez specjalnych
    > zaworów, sprzęgieł pomp itp. przy starcie - co się nagrzewało piewsze
    > dostawało kryzę (albo na zawór, który raz ustawiony jest w tej samej
    > pozycji 5ty rok). po 10 eksperymentach działa i tyle.

    Bo trudno jest to ustawić. Ciesz się, że w ogóle to u Ciebie
    funkcjonuje, a funkcjonuje i jakoś udało Ci się to wyregulować tylko
    dlatego, że masz małą mało podłogówek. Poczekajmy jak przyjdą mrozy i
    znów będziesz latał "jak kot z pęcherzem".

    > Jakby to zobaczył użytkownik - złapał by się za głowę i uciekł z
    > krzykiem. ale jak komuś powiem że rachunek za gaz za kąpanie gotowanie
    > zupy i ciepłe mieszkanie mam na poziomie 1000-1200zł na rok - to pyta
    > kto Ci taką fajną instalacje zrobił.

    Co mają rachunki za gaz do komfortu ciepła?

    Masz rachunki takie, jakie masz ocieplenie chałupy i jak dużą masz
    chałupę. Oczywiście zły układ sterowania także wpływa na większe zużycie
    gazu jak będziesz przegrzewał pomieszczenia, ale są to różnice na
    poziomie kilku-kilkunastu i rzadko kilkudziesięciu procent. Zazwyczaj
    źle wykonana instalacja objawia się tym, że jedne pomieszczenia będziesz
    miał przegrzane, ale inne niedogrzane. W sumie nie spalisz gazu ani
    więcej, ani mniej, a tylko będziesz miał duży dyskomfort, bo np. w
    salonie będziesz marzł, a w kuchni będziesz się oblewał potem.

    > Do kolegi który robi instalacje. O ile możesz, zadbaj o to abyś miał
    > jak najniższą temperaturę na piecu. jak? Powiększ kaloryfery, kup
    > aluminiowe, o jak największej wydajności w niskich temperaturach. A
    > jaki system obiegu przyjmiesz - moim zdaniem - to ma małe znaczenie.
    > ToMasz

    Akurat grzejniki aluminiowe to gorszy wybór, ponieważ są to grzejniki
    typowo konwekcyjne. Taką samą wydajność uzyskasz przy stalowych
    grzejnikach panelowych o znacznie mniejszych wymiarach. O tym, które
    grzejniki wybrać powinny decydować tylko i wyłącznie względy estetyczne,
    bo poza ładnym wyglądem, grzejniki aluminiowe nie posiadają innych zalet
    względem grzejników panelowych czy choćby nawet żeliwnych-żeberkowych.

    W przypadku kotłów gazowych, przewymiarowywanie grzejników, aby uzyskać
    jak najniższą temperaturę grzewczą CO nie przynosi żadnych zysków. To co
    teoretycznie zyska się na zwiększeniu na kondensacji to straci się na
    zwiększeniu taktowania kotła, a poniesie się tylko niepotrzebne koszty
    na grzejniki, które nigdy się nie zwrócą. W tym przypadku dobiera się
    grzejniki do parametrów 55/45'C. Dobieranie do niższych parametrów tylko
    niepotrzebnie zwiększa koszty grzejników, a zysku nie ma żadnego i
    świadczy tylko i wyłącznie o niewiedzy instalatora. Dobór do niższych
    parametrów ma sens tylko i wyłącznie wtedy, kiedy system grzewczy
    współpracuje z dużym zasobnikiem buforowym w przypadku kotła gazowego
    lub jest zasilany pompą ciepła.