  • Data: 2018-01-13 21:50:04
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 21:07:23 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > *To jest nie prawda co piszesz.* Odkąd temperatury spadły poniżej +5C,
    > pompa chodzi u mnie 24/h - mam wykres i dane na ekranie, to wiem.

    Ale napisałem tam wyraźnie warunek, który pomijasz:

    "Jeżeli zaprogramujesz inwertera do działania "na maksa" w ciągu
    taniej taryfy to włączy się DOKŁADNIE taką samą ilość razy:) "

    U ciebie działa 24/h więc NIE jest zaprogramowania do działania w godzinach
    taniej taryfy. I masz przypadek nr 1 o którym pisałem wcześniej, czyli
    masz prawie 2 x droższe ogrzewanie niż jakbyś wykorzystywał tanią taryfę.

    > A gdybym ustawił w jakiś godzinach tzw. "magazynowanie", to ona się
    > tylko rozpędzi do maksa po czym po "nabiciu" temperatury, zmniejszy
    > prędkość aby zrównać wydatek z zapotrzebowaniem.

    Wystarczy mieć dom akumulacyjny albo podłogówkę, o tym pisałem też dawno,
    dawno temu - podłogówka to gigantyczy bufor ciepła, który magazynuje
    naddatki energii i oddaje przez wiele kolejnych godzin.

    > Circa jebałt, to jakiś trzeci tydzień teraz chodzi już non-stop.

    Nie wiem czym się tu chwalić - masz przez to bardzo drogie ogrzewanie.

    Na poprzedni post pozwól, że nie odpiszę - jak ktoś pisze, że pompa bez
    inwertera wymaga bufora to wiem już, że jest kompletnym idiotą i nie wie
    o czym pisze :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.