  • Data: 2018-01-15 19:27:24
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak podaja w dokumentacji ze praca przy malej predkosci obrotowej jest najbardziej
    ekonomiczna o ok. Producent wie najlepiej. Ale zdajesz sobie sprawe ze jak pompa jest
    najsprawniejsza w niskim zakresie predkosci obrotowej i w zwiazku z tym pracuje z
    mala moca to jak bedziesz potrzebowal wiecej ciepla to sprezarka wejdzie w mniej
    ekonomiczny zakres pracy. Za to sprezarka sterowana wlacz-wylacz zawsze bedzie
    pracowala w optymalnym punkcie pracy.

    Wytłumaczono mi co to tryby monowalentny i monoenergetyczny. Zdaje sobie
    sprawę że istnieje coś takiego jak punkt biwalentny. I u mnie wyliczone
    one były dla CO na -12C (35C wody), a dla CWU (45C wody) -7C (choć ja
    widzę, że w praktyce chyba będą niższe o 2 czy 3C) A poniżej tych
    temperatur na zewnątrz, wspomagać będzie grzałka 3kW. Dodatkowo
    specjalnie wciąłem dom w L za garażem, żeby osłonić pompę od wiatrów i
    zadaszyć i teraz na parowniku mam zazwyczaj temperaturę zewnętrzną
    (wyższą) a nie "odczuwalną".

    Porównywałem z pompą gruntową (założyłem że urządzenie będzie kosztować
    tyle samo, a teraz widzę że w grę wchodzą właściwie jakieś EcoPole - bez
    urazy ;-) ) + odwierty (w poziome wykopki na terenie nie chce się bawić)
    założyłem na poziomie 10 tys. zł + akcesoria (glikol, rury i co tam
    potrzeba) 2 tys. zł. I mnie te dodatkowe koszty wydały się i tak
    optymistycznie, szczególnie po tym kiedy studnię wiercili i trzeba było
    dopłacić.

    Rachunki założyłem na 3tys. za ogrzewanie na sezon, jak będzie mniej w
    drugiej taryfie to super. A że przy gruntówce było by ten 1tys na sezon
    mniej, to zwrot 10-12 lat? Dla mnie za długo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz