  • Data: 2010-01-27 07:14:22
    Temat: Re: ile obiegow w CO
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 00:38, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
    > jeszcze raz:
    > - piec gazowy kondensacyjny
    > - podlogowka salon, kuchnia, wc, laz, hall (w salonie niestety panele
    > musza byc - czy generuje to duze straty ciepla w dol fundamentu?) - ok 70m2
    > - syplianie 4 szt grzejniki ok 60 m2
    > - garaz - grzejnik 40m2
    > - poddasze uzytkowe 40m2 - grzejniki
    >
    > Czym to sensownie sterowac? - w sypialniach kazdy lubi inna temp do spania
    >
    > Jak tym sensownie sterowac najlepiej zadajac temp w poszczegolnych
    > pomieszczeniach na stale a piec sobie tym steruje.

> [...]

    Ja tez nie jestem fachowcem ale z wiedzy internetowej i własnej (mam
    podłogówke i grzejnikia ale kociol na ekogroszek) powiem Ci tak.
    Do podłogówki mam szafke z tzw zespołem mieszająco pompującym i tam
    mam 5 obiegów (pętli) ogrzewania podłogowego. Nie każda pętla
    obsługuje tylko jedno pomieszczenie, czasami jest to np pralnia i hol,
    albo pól holu i wc albo pół holu i witrołap.
    Do grzejników mam osobny rozdzielacz i do kazdego grzejnika sa
    prowadzone rurki bezpośrednio z rozdzielacza.
    Jeżeli masz gazowy kondensacyjny i chcesz korzystac z grzejnikow to
    radzę je przewymiarować tak aby oddawały duzo ciepła przy niskiej
    temperaturze wody w układzie. Na grzejnikach zawory termostatyczne. W
    rozdzielaczu od podłogówki tez jest zawór termostaryczny którym możesz
    regulowac temp wody w podlodze i zabezpiecza przed zbyt wysoka
    temperaturą która może prowadzić do pękania podłogi.

    Pzdr
    QbaB