    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Date: Thu, 22 Jan 2009 17:15:26 +0100

    > ja zrobiłem światła na przekażniku który podaje napiecie ze sprawnej fazy.

    Jaki sens jest stosować taką automatykę ?

    Pstryk, zrobiło się zwarcie, wybiło różnicówkę na jednym z obwodów.
    Cyk, automat przełączył oświetlenie na drugą, sprawną fazę.
    Pstryk, wybiło drugą fazę.
    Cyk, automat przełączył oświetlenie na trzecią, sprawną fazę.
    Pstryk, wybiło trzecią fazę.
    "Ciemno wszędzie, głucho wszędzie. Co to będzie ? ...." :)
    Przecież nie wmówisz, że jeżeli zrobiło się zwarcie w instalacji to nagle
    samoczynnie ono się naprawi.
    Oczywiście ma to sens tylko wtedy, kiedy samemu coś dłubiesz i niechcący
    zewrzesz, ale czy jesteś pewien, ze zdążysz się odłączyć zanim automat
    przełączy kolejne fazy i je powywala ?
    Jedyny sens jest tylko wdedy, kiedy są zaniki pojedynczych faz ze strony ZE,
    ale takie sytuacje zdarzają się nigdy :)
    Teraz cokolwiek chcesz zrobić przy oświetleniu to musisz wyłączać wszystkie
    fazy lub tę całą automatykę i wtedy "Ciemno wszędzie, głucho wszędzie. Co to
    będzie ? ...." :)