  • Data: 2009-01-23 08:14:07
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Sty, 09:00, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Ale obwodów do rozdzielni mozesz(a nawet powinienes doprowadzic wiecej)-
    > czyli tak jak pisales z kazdego pokoju osobny obwód na gniazdka i osobny
    > obwód na oswietlenie z kazdego pomieszczenia. Ale to nie znaczy ze musisz
    > kazdy zabezpieczac oosobnym esem. Tylko je madrze pogrupuj pózniej w
    > rozdzielni.

    No tak..

    > A jak jestes z zamilowania automatyk to z kazdego punktu(gniazdko, wlacznik,
    > odbiornik) ciagnij osobny przewód. Bedziesz pózniej na emeryturze sie nudzil
    > to zaczniesz je przelaczac automatyzowac itp;))

    Boje sie tylko tych kilometrow kabla :-) Moze chociaz oswietlenie tak
    zrobic hm.. :) Sterowanie oswietleniem ma sens i moze byc bardzo
    praktyczne. Chyba codziennie zapominam gasic swiatla w pokojach obok i
    zonka mnie meczy zebym wstal i zgasil, a mi sie tak nie chceeeee :-)
    No i symulacja obecnosci domownikow przy nieobecnosci :)

    > W pomieszczeniach mokrych- rozumie. Ale oswietlenie nie bardzo. W pokojach
    > gdzie sa dywany wykladziny, parkiety itp to zagrozenie tez jest minimalne.
    > Gniazdo w sypialni bez roznicówki jest niby niebezpieczne dla dziecka ale
    > wiecej potencjalnie niebezpiecznych rzeczy dla dzieci znajduje sie w kuchni
    > czy garazu.

    Ale to nie znaczy ze nie powinnismy tych zagrozen minimalizowac!
    Roznicowka moze uratowac zycie. Nie robisz *zadnych* (ani jednej
    zlotowki) oszczednosci, skoro masz jakiestam obwody zabezpieczone
    roznicowka, a podlaczasz sie poza nia. Dla mnie to nierozsadne. To tak
    jakbys kupil samochod z osmioma poduszkami powietrznymi i wszystkie je
    specjalnie wylaczyl :)

    [...]
    > No wlasnie- "w razie awarii".

    Sytuacje awaryjne sa najbardziej wkurzajace, mimo ze trwaja czasem
    krotko :-)

    > Ja nie kombinowalem z zasilanie awaryjnym z
    > UPS itp bo moim zdaniem nie ma to sensu.

    Ponownie - jezeli nie wydasz na to ani zlotowki, a na zrobienie tego
    nie poswiecisz wiecej niz parenascie minut - to ma to sens! :) Ja UPSa
    i tak bede mial. Oswietlenie o ktorym wspominalem - rowniez. Tyle, ze
    zamiast do zasilania do skrzynki rozdzielczej, kabel musze poprowadzic
    do szafki komputerowej z UPSem, znajdujacej sie 1m dalej, w ktorym UPS
    tak czy siak bedzie :-)

    > Ponad pól roku mieszkam juz w nowym
    > domu i zabezpieczenia wywalilo mi dwa razy- raz z mojej winy jak cos
    > grzebalem przy gniazdku

    A widzisz! I to na pewno w tym sypialnianym, w ktorym "zagrozenie jest
    minimalne" ? ;-)

    [...]
    > Jakies kompleksy?;))))

    Nie wiem, lubie duze rzeczy :-)