  • Data: 2009-01-26 23:55:00
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Maniek! Zanabylem droga kupna taki sprzecik:
    >
    > http://www.allegro.pl/item531174328_mlot_udarowo_obr
    otowy_bt_rh_920e_fv_gw_polska.html

> [...]
    > ktorej tu pisze ;-) Co o tym myslisz? Ja wiem, ze to amatorski sprzet
    > ale sprzedawca cos mowil, ze to nowa linia einhella i za ta cene jest
    > OK. A kupowalem u goscia, ktory od ~20 lat wypozycza i serwisuje takie
    > sprzety :) 2 lata gwarancji jest, wiec powinno byc spoko :) Dzisiaj
    > tym skuwalem ~14cm gruby daszek z B20 i nawet sobie radzila. Choc to
    > nie to samo, co wypozyczony kiedys duuuuuuuzy mlot DeWalta, ktorym po
    > pierwszym odpaleniu przejechalem na wylot przez mur z bloczka
    > betonowego na 25cm :-)))))) Do dzisiaj kawalek bloczka lezy odlozony,

    Mam nadzieje, ze nie bedziesz tym kul bruzd, bo sie zajedziesz :)
    Do bruzd to minimum cos takiego:
    http://www.allegro.pl/item530498096_mlot_udarowy_cra
    ft_men_2100_w_sds_max.html
    http://www.allegro.pl/item534683419_mlot_udarowy_165
    0w_sds_max_germany_mega_moc_7j.html
    http://www.allegro.pl/item530306565_mlot_graphite_58
    g865_sds_max_1050w_8j_walizka.html
    Najsmieszniejsze, ze wszystkie te mloty to chyba ten sam chinski wyrób, choc
    calkiem niezly.
    Jedno jest wazne - do kucia bruzd i otworów w stropach musi byc ciezki mlot
    z mocowaniem SDS MAX i udarem 5J minimum.
    To co kupiles to jest wiertarka udarowa z funkcja podkuwania i udarem 2,5J
    Wiertarka ta jest zbyt lekka i nadaje sie tylko do wiercenia i sporadycznego
    podkuwnia.
    Ja uzywam kilku wiertarek udarowych Bosch GBH 2-24 DFR z udarem 2,4J oraz
    GBH 2-26 DFR z udarem 3J i powiem Ci, ze nie wyobrazam sobie kucia bruzd
    tymi wiertarkami :)

    > Aha - Jacek - czy mozesz mi zdradzic tajemnice i powiedziec, jakich
    > wiertel glownie uzywasz ?

    Tivoli oraz Hilti.

    > Kupilem sobie poki co 20mm i 12mm, tylko nie
    > potrafie sobie wyobrazic ile kabli np. 2,5mm2 zmiesci sie w takiej
    > 20mm dziurze :) I jeszcze jak przeciagasz kable przez sciany?

    Otwornica + pianka montazowa.

    > porotherm, wiec zapewne kabel bedzie pital do dziur porothermowych :-)
    > Moze wsadzic tam najpierw jakas cienka rureczke fi20mm (z zewnatrz), a
    > moze troche problem wyolbrzymiam i przeciaganie to pryszcz? ;)

    Hmmm..... ?
    Musisz popróbowac.