  • Data: 2009-01-31 08:13:34
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Troche pogooglowalem i znalazlem takie cus:

    > http://www.ctiplcio.com/

    > Biblioteka pod m.in. linuxa (do wykorzystania w C) do bezposredniego
    > dostepu via serial lub ethernet do modulow PLC - obsluguje takie
    > sterowniki:

    Tyle, ze to jest sama biblioteka obsługująca protokoły komunikacyjne.
    Do pełnego wykorzystania trzeba by jeszcze napisać samamemu program lub
    użyć gotowe oprogramowanie typu Scada.

    > Jak myslisz - ktore u nas sa najlatwiej dostepne i najtansze ?

    Dostępne są wszystkie, a te akurat nie należą do tanich. To są już bardziej
    dorosłe sterowniki, których się używa w procesach przemysłowych.
    Ja raczej sugerował bym Ci coś oprostszego i tańszego, choć w zupełności
    wystarczającego np.:
    Moeller Easy
    Siemens Logo
    Jak bawią Cię "wodotryski" w stylu możliwość sterowania poprzez telefon lub
    sieć internetową to zobacz sobie np.
    Moeller PS4 lub XC100
    Crouzet Millenium
    Wszystkie one mają możliwość programowania z komputera oraz możliwość
    podglądu stanu pracy na komputerze.
    Wiele z nich posiada możliwość rozbudowy o kolejne moduły wejś/wyjść lub
    specjalizowane np. moduł ethernetowy lub telefoniczny.

    > Zaczyna mi sie to podobac, choc znaaaacznie wiecej z tym roboty (w
    > sensie oprogramowania tego) - choc podstawowa zaleta to takze
    > informacja zwrotna, ktory w danym momencie obwod jest wlaczony, a
    > ktory nie - w przypadku przekaznikow nie ma takiej informacji.. :) No
    > to pozostaje kwestia ceny ktoregos z w/w ukladow, ktory by mial te
    > przynajmniej ...20 wyjsc... :)

    Większość ludzi wyobraża sobie automatykę w domu w postaci komputera, na
    którym widzą, gdzie w danym momencie włączone jest oświetlenie i mają
    możliwość załaczania/wyłaczania z poziomu komputera.
    Tak, oczywiście jest to niesamowity "bajer", którym można się pochwalić
    przed sąsiadami, rodziną, znajomymi.
    Tak naprawdę jest to niewygodne w normalnym użytkowaniu. Przecież nie
    będziesz specjalnie właczał jkomputera, uruchamiał oprogramowania tylko po
    to, zeby wyłączyć oświetlenie na schodach, po kótrych przed chwilą
    schodziłeś :)
    Ponadto nie można stawać się niewolnikiem automatyki.
    Automatyka ma usprawniać, ułatwiać i wyręczać, ale ma przy tym pracować
    przezroczyście tzn. być jak najmniej zauważalna dla domownika.
    Przykładowo schodziłem po schodach i nie wyłączyłem oświetlenia. Automatyka
    ma je tak wyłączyć, abyśmy nawet nie myśleli o tym, że sami tego nie
    zrobiliśmy.
    Idę spać i nie chce mi się biegać po całym domu aby pogasić wszystkie
    światła. Automatyka ma mi umożliwić wykonanie tego zadania z jednego miejsca
    np. wyłącznikiem przy łóżku w sypialni. Przy czym po wykonaniu tej funkcji
    zgaśnięcie światła w pomieszczeniu gdzie jestem jest jednoznaczną informacją
    dla mnie, ze światło zgasło w całym domu.
    Wychodzę z domu, zabrajam alarm i jednoczesnie włacza się symulacja
    obecności domowników. Nie muszę mysleż, aby włączać tę funkcję.