  • Data: 2015-09-09 15:31:13
    Temat: Re: imigranci
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > No nie do końca moim zdaniem. Dlatego też oddałem w tym pytaniu głos
    > nieważny, bo chciałbym systemu mieszanego, a takiej opcji do wyboru nie
    > było.

    Pytanie było konkretnie o JOW'y a nie o mieszany. Ja po długim wahaniu
    zagłosowałem na nie. Myślę że jeszcze za wcześnie zbyt wielu głosuje jak im
    "guru" każe niezależnie od nazwiska i poczynań kandydata na liście, więc
    obawiam się że nasze JOW'y zamiast promowania lokalnych polityków byłyby
    trampoliną dla ludzi prezesa: Z wyborów na wybory ciągle w Szczecinie
    wygrywa PO a w Łomży PiS więc to pokusa pewnego zwycięstwa i prezes jednej z
    tych partii może swojego kolegę oddelegować do takiego "pewnego" JOW'u.

    > Tutaj, to w ogóle nie ma o czym mówić. Czy ustawa jest czy nie ma, to po
    > prostu wszelkie sprawy, nie tylko podatkowe, z miejsca powinny być tak
    > rozwiązywanie. Robienie na ten temat referendum, to jest w ogóle jakieś
    > kuriozum.

    No jest, ale jak widać przez naście lat to ludziom nie przeszkadzało na tyle
    by wypłynąć w kampanii więc skoro już wypłynęło i szary Polak się dowiedział
    że biznesmeni mają "pod górkę" to chyba dobrze.

    Referendum powstało ze względu na JOW'y pozostałe pytania były na siłę
    doczepione i dla kosztów przeprowadzenia referendum nie miały znaczenia.

    > Zgadzam się, tak by było najlepiej, bo 100 mln wydane bez sensu to trochę
    > za duża kasa...

    > Osobna kwestia, że ponoć nawet jakby referendum było wiążące, to i tak to
    > nie gwarantuje, że rząd wprowadzi zmiany, o które był naród pytany.

    Oczywiście że nie gwarantuje - bo to nie pytanie o jakąś konkretną rzecz jak
    wejście do UE a o "kierunek". Więc parlament mógłby dowolnie długo
    przeciągać albo wręcz symulować pracę nad odpowiednią ustawą. Ale to by
    oznaczało plucie wprost wyborcom w twarz i myślę że choć kilka procent
    społeczeństwa by się dzięki temu "obudziło".

    Pozdrawiam
    Ergie