    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 21 Sep 2015 03:32:30 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <mss67c$972$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <msu1k8$mf6$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <msudat$fl7$1@node2.news.atman.pl> <mtnead$lg2$1@node1.news.atman.pl>
    <mtogbh$mp3$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mtokqr$4gs$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: imigranci
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 12:06:19 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przyjmij do wiadomości że są inne przedszkola niż u Ciebie i to raczej Ty
    > jesteś wyjątkiem, są biedniejsi rodzice których nie stać na wożenie dzieci
    > dalej.

    no na razie to tylko ty jestes tu obroncą nowego systemu a pare innych osób sie juz
    wypowiedziało.

    > O nareszcie!

    o tym mówie od początku - najwazniejsza zasada brzmi "nie psuć". A nie reformowac na
    bezdurno tak by czesc szkół sobie nie poradziło, a potem ambitniejszy rodzic ma
    problem i szuka lepszej szkoły.

    > Nie, no bez jaj - Ty i takie pytania?
    >
    > Szkołami zarządzają gminy - władze gminy wybierają mieszkańcy.

    no i co z tego? Gminy opieraja sie na obowiazujacym prawie - niespecjalnie istotne
    kto rządzi - bo i tak ma szereg obowiązków. Problemy trzeba zwalczac nie na poziomie
    gmin - tylko panstwa. Czyli uchwalac takie prawo które nie generuje patologii i
    deficytów na poziomie gmin.

    > Ty poważnie łykasz takie teksty że jakiejś gminy "nie stać" na zakup dywanu
    > i kilku szafek?

    Zdaje sie ze jesli ty widzisz problem w szafce i dywanie to jestes optymistą.
    Jesli finanse gmin sie nie bilansują to znaczy ze mają za duze obciążenia - i tu jest
    zródło problemu.

    > Coś dzisiaj jesteś nie w formie :-)
    > Skoro już wspominasz o egzaminach na prawko - Teza jakoby nic nie robienie
    > i tolerowani patologii (a to zrobił PiS) było lepsze niż próby jej
    > zwalczania (co robiło PO) jest nie do obrony :-)

    Nieudolna próba naprawiania która generuje nastepne problemy? To juz lepiej nic nie
    tymczasowo robic a rozwiazania zaproponowac mądre.

    ale, ale -jaką to patologie tolerowal pis?

    b.