    From: Ariusz <a...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: impregnacja więźnby
    Date: Mon, 03 Sep 2012 08:50:38 +0200

    [ciach]

    > Przetniesz i zobaczysz jak głęboko bejca wniknęła
    > A tak na poważnie: niezaimpregnowane drewno i tak Ciebie przeżyje- ipregnacja jest
    teraz w kosztach drewna wliczona ale to i tak tylko marketing.
    > Dom mojej babci- podobno w 1922 roku wybudowany- dwa lata temu dachówki
    wymienialiśmy- kilkanaście łat było do wymiany ale tylko tam gdzie zamokły bo
    dachówka była pęknięta. Podejrzewam ze w 1922 oku nie impregnowali drewna;)

    Dopiero kiedyś porządnie impregnowali, a mianowicie gotowali w "oleju
    skalnym". Do tej pory jeszcze można znaleźć wycieki ropy, która jest
    idealna do impregnacji. Jeszcze teraz sporo ludzi maluje przepracowanym
    olejem lub właśnie taką surową ropą. Choć ideałem było gotowanie drewna
    w tej ropie.

    Ariusz