    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Date: Fri, 30 Dec 2011 13:35:43 +0100

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jdk54v$g4e$1@inews.gazeta.pl...
    > Przewody daj sobie jakiego koloru ci się podoba ale jeżeli dasz
    > żółto-zielony to jakoś go oznacz, że jest fazowy.

    Ok, jeden z moich problemów rozwiany :)

    > Jeżeli łączysz więcej przewodów w gniazdku to daj puszki głęboki. jeżeli
    > standardowo do i od gniazda o wystarczy zwykła.

    Muszę to sprawdzić doświadczalnie. Zamontuję 1 puszkę płytką i podejmę
    decyzję jaki rodzaj zastosować gdy schodzą się 2 przewody w puszce. Bo gdy
    więcej niż 2 to wiadomo, koniecznie głęboka.

    > Rozważ włącznik schodowy podwójny - bo wtedy musisz odpowiedni więcej
    > przewodów pociągnąć.

    Na pewno będzie co najmniej jeden włącznik schodowy podwójny. Na schodach
    planuję dać oświetlenie górne oraz dolne (ledowe) przy samych stopniach.
    Obydwa będą sterowane za pomocą jednego włącznika schodowego (podwójnego).

    > A są włączniki, które wymagają przewodu ochronnego - jeżeli masz zamiar
    > takie zakładać to dodatkowo musisz ten przewód poprowadzić.

    Nie wiem czy mam zamiar takie włączniki stosować... Czym się różnią od
    zwykłych i jakie mają zastosowanie? Po co w nich przewód ochronny?

    > Czy dawać różne kolory przewodów? - kupujesz je na metry więc co za
    > różnica czy kupisz 100m czarnego, czy np. 30m czarnego, 30 niebieskiego,
    > 20 czerwonego, 20 białego. Ułatwi ci to łączenie.

    Chodzi Ci o przewód 1-żyłowy?

    > Ja oznaczałem sobie końcówki przewodów ale i tak w kilku miejscach miałem
    > problem.
    >
    > Od razu rozplanuj sobie pozostałe instalacje: tv, tel. internet, alarm...
    >
    > Teraz na czasie pomyśl o włączniku do zapalania światełek na
    > balkonie/tarasie, drzewku przy domu.
    > O włącznikach do lamp stojących

    Myślę intensywnie aż mi głowa chce pęknąć :) Nie chcę o niczym zapomnieć, na
    szczęście mam mnóstwo czasu na zaprojektowanie i zrobienie instalacji. Tynki
    planuję dopiero wiosną.